مصاحبه با نایب رییس هیات مدیره بانک آینده 
چاپ 

مصاحبه با نایب رییس هیات مدیره بانک آینده

به گزارش روابط عمومی بانک آینده با توجه به آغاز سال ۱۳۹۶، که از سوی مقام معظم رهبری، سال “اقتصاد مقاوتی؛ تولید و اشتغال”، عنوان گرفته است، در تاریخ ۳۱/۰۱/۱۳۹۶، گفتگویی با محمدعلی بهزادان، نایب رییس هیات مدیره این بانک صورت گرفت و درخصوص اقدامات این مجموعه در سال گذشته و همچنین اولویت و اهداف آن در سال پیش روی، سوالاتی مطرح گردید که به شرح زیر می باشد:

نایب رییس هیات مدیره بانک آینده، در پاسخ به این سوال که با توجه به فضای کسب و کار ویژه شبکه بانکی در سال ۱۳۹۵، توفیقات بانک آینده را در سال گذشته از بُعد کمی و کیفی چگونه ارزیابی می‌نمایند؟ اظهار داشت؛ خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مشارکت کارکنان، اعتماد مشتریان و حمایت سهامداران و دیگر ذینفعان، بانک آینده به موفقیت‌های قابل توجهی در سال ۱۳۹۵ نائل شده است، که در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

–              سرمایه بانک از مبلغ ۸,۰۰۰ (هشت هزار) میلیارد ريال به ۱۶,۰۰۰ (شانزده هزار) میلیارد ريال رسیده و در حال حاضر حقوق صاحبان سهام به بیش از ۲۱,۰۰۰ (بیست و یک هزار) میلیارد ريال افزایش یافته است. معهذا، در جهت تقویت استحکام مالی بانک، این سرمایه در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۶، به بیش از ۳۰,۰۰۰ (سی هزار) میلیارد ريال خواهد رسید.

–              ما در سال ۱۳۹۵ با رشد ۱۴ درصدی در تعداد سپرده‌ها و رشد ۱۶ درصدی تعداد سپرده‌گذاران مواجه بوده‌ایم که مؤید اعتماد بالای مردم و مشتریان به بانک آینده می‌باشد. به تعبیری دیگر حدود ۳۵۰,۰۰۰ مشتری در سال گذشته به شمار مشتریان بانک افزوده شده است. به همین دلیل سپرده‌های مردمی، رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۴ داشته است.

–              بانک در سال ۱۳۹۵ در رتبه ۱۸، فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایران در سال ۱۳۹۵ قرار گرفته و به عنوان شرکت پیشرو، توسط سازمان مدیریت صنعتی انتخاب گردید.

–              بانک آینده در راستای سیاست‌های نظام، حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) را در دستور کار خود قرار داده و بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ريال در سال ۱۳۹۵؛ به این‌گونه واحدها پرداخت نمود.

همچنین محمدعلی بهزادان در پاسخ به این سوال که برنامه‌های سال ۱۳۹۶ بانک، چگونه دیده شده است؟ عنوان نمود که با توجه به اعلام سال به عنوان “اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال” از سوی مقام معظم رهبری؛ بانک آینده، برنامه گسترش اشتغال به ویژه در حوزه فعالیت‌های خرد و متوسط و اصناف که با هزینه کمتری امکان افزایش تولید و ایجاد اشتغال در آنان میسر می‌باشد را تهیه و به تصویب رسانیده و از ابتدای خرداد ماه سال جاری عملیاتی خواهد شد. حداقل اشتغال پیش‌بینی شده در این طرح، که تعداد قابل توجهی می باشد؛ مشخص شده و سهمیه‌های استانی نیز در حال ابلاغ می‌باشد.

وی اضافه نمود؛ اصلاح ساختار مالی بانک با تأکید بر افزایش سرمایه و حضور در حوزه‌های بانکداری اختصاصی، شرکتی و سرمایه‌گذاری از دیگر برنامه‌های بانک در سال ۱۳۹۶ می‌باشد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو