بارشها ادامه خواهد داشت 
چاپ 

بارشها ادامه خواهد داشت

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی امروز در دامنه‌های زاگرس، البرز، سواحل خزر، شمال غرب، جنوب غرب و مرکز کشور جریان دارد، گفت: موج جدید بارشی از غرب وارد خواهد شد بنابراین بارشها همچنان در کشور ادامه خواهد داشت.

احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روز جمعه وارد کشور شده بود همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و بخشهایی از کشور را دچار بارش باران و کاهش دما می‌کند.

 

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که این سامانه بارشی امروز نیز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، استانهای ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال غرب، نواحی مرکزی، جنوب غرب و در اواخر وقت شمال شرق کشور را در بر بگیرد که دستاورد آن بارشهای باران و وزش باد شدید موقتی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطقی از شمال شرق، شرق و زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید به‌وقوع می‌پیوندد.

به‌گفته وظیفه، شدت بارشها امروز در استانهای گلستان، خراسان شمالی، نیمه جنوبی لرستان، مرکزی، شمال خوزستان و شمال چهارمحال بختیاری و ارتفاعات البرز در تهران، البرز و قزوین رخ می‌دهد.

وی افزود:‌ طی  سه روز آینده در نیمه شرقی و مناطقی از جنوب کشور گاهی وزش باد شدید به‌وقوع می‌پیوندد که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت خلیج فارس و دریای عمان اظهار کرد: طی سه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود.

وظیفه، ارومیه با چهار درجه بالای صفر را سردترین و اهواز با ۳۷ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران در گرمترین لحظات به ۲۴ درجه بالای صفر رسید که بارشهای پراکنده تا اواخر وقت امروز در تهران پدید می‌آید و از فردا رفته‌رفته بارشها کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ورود موج بارشی جدیدی در روزهای آینده تصریح کرد: در حال حاضر سامانه بارشی در کشور فعال است که از روز سه‌شنبه از شمال شرق رفته رفته خارج خواهد شد و سپس موج جدید بارشی از غرب وارد خواهد شد که ثمره آن بارشهای پراکنده باران و رعد و برق است بنابراین بارشها همچنان در کشور جریان دارد.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو