افتتاح کارخانه لاستیک بارز با تامین مالی بانک صنعت و معدن اشتغال استان کردستان را متحول می کند 
چاپ 

افتتاح کارخانه لاستیک بارز با تامین مالی بانک صنعت و معدن اشتغال استان کردستان را متحول می کند

 

مدیرعامل گروه صنعتی لاستیك بارز بر نقش بانك صنعت و معدن در ایجاد اشتغال پایدار در استان كردستان تاكید كرد و گفت: افتتاح كارخانه لاستیك بارز با تامین مالی بانك صنعت و معدن اشتغال این استان را متحول می كند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن ، افتتاح كارخانه لاستیك بارز توسط رئیس جمهور كشورمان در نخستین روزهای سال ٩٦ انگیزه آن شد تا عباس عباسی ابیانه در گفتگو با این پایگاه به تشریح وضعیت كارخانه و نقش تسهیلات اعطایی بانك صنعت و معدن در احداث واحد تولیدی یاد شده به بیان نظرات خود بپردازد.

وی گفت : پس از تصویب طرح توجیهی در بانک و تخصیص ارز در صندوق توسعه ملّی، اعتبار اسنادی در اسفند ماه ٩٢ گشایش و در مهر ماه ٩٣ عملیاتی گردید و طی یک دوره ٣٠ ماهه به اجرا درآمد و همکاری بانک دراین مورد موثر و در خور تقدیر است .

عباسی در خصوص پیشینه اجرای این طرح بیان داشت :احداث کارخانه جدید لاستیک بارز که در برنامه استراتژیک شرکت قرار داشته و مطالعات مقدماتی آن قبلاً صورت گرفته بود، متعاقب سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و تأکیدات معظم له مبنی بر توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه کردستان صورت جدی به خود گرفته و تصمیم گرفته شد با همکاری بانک صنعت و معدن این کار انجام پذیرد.

وی تسهیلات ارزی گشایش شده برای احداث كارخانه لاستیك بارز را معادل ٩٣میلیون و ٧٠٠ هزار یورو و تسهیلات ریالی مصوب را معادل٢٢٠ میلیارد ریال بیان داشته و افزود : میزان اشتغال مستقیم ایجاد شده با راه اندازی این كارخانه ٩٦٠ نفر است.

عباسی ابیانه تصریح كرد : محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع تایرهای رادیال سبک خودروهای سواری، وانتی و SUV با ظرفیت ٥٠ هزار تن معادل شش میلیون حلقه تایر در سال است .

به گفته وی ، با بهره برداری از کارخانه لاستیک بارز کردستان ظرفیت تولید سالیانه گروه صنعتی بارز به ١٤٠ هزار تن(١٠ میلیون حلقه تایر) در سال افزایش خواهد یافت و به تنهایی قادر خواهد شد تا سهم ٥٠ درصدی در تولید کشور را به خود اختصاص داده و صرفه جویی ارزی ناشی از احداث این كارخانه نیز سالیانه حداقل ١٠٠ میلیون دلارد برآورد می شود.

عباسی ابیانه تصریح كرد: کارخانه لاستیک بارز کردستان بزرگترین کارخانه صنعتی در استان بوده و باتوجه به اینکه کلیه پرسنل کارخانه بومی و از منطقه جذب شده اند، لذا موجب رونق کسب و کار در منطقه شده و نمونه بارز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال تولید و اشتغال در مناطق محروم کشور می باشد و در اشتغال زایی سهم قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو