افتتاح مجتمع تولید کاغذ امیرآباد باحمایت بانک آینده در استان مازندران 
چاپ 

افتتاح مجتمع تولید کاغذ امیرآباد باحمایت بانک آینده در استان مازندران

در پی سفر رییس‌جمهور به استان مازندران، با حمایت بانک آینده، مجتمع تولیدی کاغذ امیرآباد با ظرفیت تولید سالانه۵۵ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در بندر امیرآباد شهرستان بهشهر به بهره‌برداری رسید.

بانک آینده به‌منظور تحقق شعار سال گذشته «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و نیز کمک به اشتغال پایدار، گام‌های مؤثری برداشته است و در سال‌جاری نیز اولویت حمایت از تولید و اشتغال را در دستور کار خود دارد.

بر همین اساس، روز سه‌شنبه، ۲۲ فروردین ماه سال‌جاری، مقارن با میلاد خجسته امیرمؤمنان علی(ع)، مجتمع تولید کاغذ امیرآباد، به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولید کاغذ کشور، با استفاده از تسهیلات بانک آینده و با حضور دکتر روحانی، رییس‌جمهور؛ مهندس نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر مقامات و مسؤولان استان و جمعی از مدیران بانک، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رییس جمهور در حاشیه افتتاح این مجتمع با بیان این‌که در حال حاضر یک‌سوم توان تولید کاغذ و تأمین نیاز در داخل کشور وجود دارد، اظهار داشت:”بسیار خوشحالم که این واحد تولیدی را فعال می‌بینیم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند. این مجتمع دارای تجهیزات بسیار خوبی است و از لحاظ مهندسی کار بزرگی صورت گرفته است و کاملاً با استانداردها هم‌خوانی دارد و کاغذ بسیار مطلوبی را تولید می‌کند.”

شایان ذکر است؛ مجتمع کاغذ امیرآباد با وسعتی بالغ بر ۱۷۶ هزار مترمربع، دارای ظرفیت ۶۵ تا ۵۵ هزار تن در خطِ‌ یک و در مجموع، ظرفیت ۱۶۵ هزار تن است که با راه‌اندازی آن، برای ۱۷۵ نفر به‌طور مستقیم اشتغال ایجاد شده و به‌صورت غیرمستقیم نیز اشتغال قابل‌توجهی به‌صورت پیشین و پسین، به‌وجود خواهد آمد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو