دلایل عدول از اجرای نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار 
چاپ 

دلایل عدول از اجرای نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با اعلام دلایل عدول بانک‌ها از اجرای نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در روز های پایانی سال جاری ، گفت:‌ سال آینده سال سخت نظام بانکی و اقتصاد کشور خواهد بود.

به گزارش  روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ دکترعیسی رضایی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران(ایبنا) درباره وضعیت نرخ سود پرداختی بانک ها و دلایل عدول بانک ها از نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار، افزود: هرچه به سمت پایان سال نزدیک می شویم علی رغم مصرف زیاد منابع بانک ها، تقاضا برای نقدینگی افزایش می یابد و این شرایط باعث افزایش نرخ سود سپرده ها در بانک ها شده است.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر گفت: همچنین برخی از بانک ها مصارف غیر مجاز و بیش از حد استاندارد دارند و این امر میل بانک ها را برای افزایش نرخ سود افزایش داده است.

نایب رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر در ادامه درباره تاثیر صندوق سپرده بانک ها در افزایش نرخ سود بانکی اظهارداشت: فعالیت این صندوق ها بر افزایش نرخ سود اعلامی بانک ها تاثیر گذار نیست اما در شرایطی که خودروسازان با انتشار اوراق مشارکت با نرخ سود ۲۷، ۲۸ درصدی صادر می کنند و یا شرکت های دولتی اوراق بدهی در بورس با سودهای ۲۲ درصدی که با احتساب معافیت مالیاتی به نرخ ۳۰ درصدی می رسد، نمی توان انتظار داشت که بانک ها به نرخ ۱۵ درصدی پایبند باشند.

دکتر رضایی با اشاره به اینکه درحال حاضر نرخ سود بازار بین بانکی ۲۱ درصد است، گفت: هرچه فشار در نرخ سود سپرده ها بیشتر باشد، مطمئنا بازار بین بانکی هم با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر درباره پیش بینی خود از نظام بانکی در سال آینده گفت: سال آینده نظام بانکی شرایط سختی خواهد داشت و بررسی شرایط اقتصادی فعلی نشان از این دارد که متغیرهای اقتصادی نامناسب تر از سال جاری خواهد بود.

وی افزود: اگر تغییری ایجاد شود و حرکت متغیرهای اقتصادی براساس پیش بینی ها محقق نشود، بانک ها سوده خواهند شد و بسیاری از مشکلاتی که هم اکنون با آن درگیر هستند، حل خواهد شد.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو