Logo of a company

روحانی: دولت تا پایان سال گزارش مفصلی به مردم ارائه می‌کند/ آمریکایی‌ها انتخابات خودشان را اصلاح کنند

57442594

رئیس‌جمهوری گفت: انتخابات در ایران آزاد، سالم، رقابتی و دموکراتیک است و فکر می‌کنم آنانی که به انتخابات ایران انتقادی دارند باید نگاهی به انتخابات اخیر و مسائلی که خودشان داشتند بیندازند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن  روحانی در حاشیه دومین اجلاس مجلس خبرگان رهبری پنجم، این مجلس را یکی از ارکان بسیار مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: گرچه کار اصلی این مجلس تعیین رهبری است اما اصل اجلاس خبرگان و اینک خبرگان همیشه پای کار و آماده هستند موجب اعتماد و امید مردم است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل آن را مساله ای مهم ارزیابی کرد و افزود: دولت در پایان امسال گزارش مفصلی  ارائه خواهد داد مبنی بر اینکه در طول سه سال و نیم گذشته برای اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی انجام گرفته است.

رئیس جمهوری ادامه داد: برای نمونه ما ابتدای سال اعلام کردیم که ۷ هزار و ۵۰۰ واحد نیمه فعال را با تسهیلات بانکی فعال خواهیم کرد اما امروز می توانیم به مردم بگوییم این ۷ هزار و ۵۰۰ به ۲۲ هزار واحد تبدیل شد بنابراین کار و حرکت خوبی آغاز شده است.

وی افزود: راه اقتصاد مقاومتی ادامه پیدا می کند زیرا اقتصاد مقاومتی یک قدرت برای نظام است و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند ما باید قدرتهایمان را نمایان کنیم تا همگان بدانند ایران ما قدرتمند است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات مقامات امریکایی مبنی بر آزاد نبودن انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایران، اظهار کرد: انتخابات در ایران آزاد، سالم، رقابتی و دموکراتیک است و فکر می کنم آنانی که به انتخابات ایران انتقادی دارند باید نگاهی به انتخابات اخیر و مسائلی که خودشان داشتند بیندازند.

وی افزود: انتخابات اخیر امریکا مورد اعتراض دو طرف بود و خود رئیس جمهور فعلی امریکا هم قبل از انتخاب شدن در سلامت انتخابات تردید داشت بنابراین امریکایی‌ها باید به انتخابات خودشان بیشتر توجه کرده و آن را اصلاح کنند.

روحانی با اشاره به اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با سازو کارهایی که دارد با حضور مردم برگزار می شود، گفت: وقتی ۷۰ تا ۷۳ درصد مردم در انتخابات پای صندوق های رای می آیند معلوم است که مردم به این انتخابات اعتقاد دارند و شما می بینید که چگونه تا پایان زمان رای گیری صف های طولانی برای ریختن آرا به صندوق ها وجود دارد.