یک استاد دانشگاه: کارکنان هويت اجتماعي و سرمایه سازمان ها هستند 
چاپ 

یک استاد دانشگاه: کارکنان هويت اجتماعي و سرمایه سازمان ها هستند

یک پژوهشگر کشور و استاد دانشگاه گفت: کارکنان هویت اجتماعی، سرمايه پايان ناپذيري از هوشمندي، معرفت، دانش، تجربه و مهارت در اختيار سازمان قرار مي دهند.

دکتر مسعود قربان حسینی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: کارکنان اساسي ترين مزيت رقابتي سازمان در مواجهه با چالشهاي محيطي مي باشند که شايستگي هاي کارکنان منشا شايستگي هاي سازمان است.

وی که از متخصصان و صاحبنظران حوزه مدیریتی کشور است، بیان کرد: توسعه نیروی انسانی در سازمان از طریق آموزش به عنوان فرآیندی تفکیک ناپذیر با شکوفایی توانایی و استعداد نیروها، افزایش آگاهی و دانش، تغییر نگرش و نهایتاً تاثیرگذاری بر رفتار و عملکرد انسانها اهمیتی اساسی یافته و نقش به سزایی در بقای پیشرفت سازمان ایفاء می کند.

دکتر قربان حسینی ادامه داد: امروزه در هر سازمانی دارا بودن نیروی انسانی ماهر، توانمند و خلاق که بتواند از استعدادها و قابلیتهای خود به خوبی استفاده کند و مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشد، به عنوان یکی از مزیتهای رقابتی سازمانها به شمارمی یاید.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی ساوه با اشاره به اینکه توانمندسازی کارکنان یکی از مباحث مهم مدیریت منابع انسانی است، افزود: توانمندسازی یکی از نویدبخش ترین مفاهیم دنیای کسب و کار است که اکنون به موضوع روز بدل شده و به مدیران امکان می دهد که از دانش، مهارت و تجربه افراد سازمان استفاده کنند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی ساوه در ادامه به نقش رهبری یک مدیر در سازمان اشاره کرد و گفت: یک مدیر می تواند در راستای اهداف سازمانی گام بردارد، ولی کارکنان از روی ترس یا اجبار از او اطاعت کنند و وظایف خود را انجام دهند. چنین مدیری از قدرت رهبری برخوردار نیست.

این استاد دانشگاه یادآور شد: این رویکرد که سازمان‌ها به دنبال جذب نخبگان باشند همیشه اثربخش نیست.

دکتر قربان حسینی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های رهبران اثربخش آن است که به طور معمول کارها را ساده می‌کنند به گونه‌ای که مشکلات به اجزای کوچک و قابل فهم برای تمام سطوح سازمان تبدیل می‌شوند، در نقطه مقابل گاه با مدیرانی مواجه می‌شویم که از کوچکترین مسایل، مشکلات پیچیده‌ای ایجاد می‌کنند و منجر به بروز تنش و ناآرامی در سازمان می‌شوند.

دکتر قربان حسینی در ادامه به بحث چابک سازی در سازمان ها اشاره و یادآور شد: ارتقاء چابكي سازمان و توان رقابتي مستلزم ايجاد ارتباط منطقي و منظم در زنجيره تامين، سازمان و مشتري است که این امر از طریق تاكيد بر اصلاح و بهبود رهبري، فرهنگ سازماني و سيستم‌هاي پاداش، میسر خواهد شد، امری که لازمه آن ايجاد و حفظ ارتباط بين اعضا و فناوري پيشرفته می‌باشد.

دکتر قربان حسینی گفت:  قابلیت های چابک نیز توانایی سازمان برای کامیابی در محیط متغیر و غیرقابل پیش بینی کسب و کار را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: چابکی، توانایی سازمان برای عرضه محصولات و خدمات باکیفیت بالا را ارتقا داده و در نتیجه عامل مهمی برای اثربخشی سازمان محسوب می‌شود. بسیاری از سازمانها به رویکردهایی چون سازمان مجازی و تیم مجازی روی می‌آورند تا چابکی سازمانی را بهبود داده و از لحاظ جهانی توسعه یابند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو