سال 95 نقطه عطفی در بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در ایران محسوب می شود 
چاپ 

سال ۹۵ نقطه عطفی در بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در ایران محسوب می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی سال ۹۵ را بعنوان سال آغازین رعایت استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در شرکتهای ایرانی خواند.

به گزارش (شادا)، علی طیب نیا در همایش “استانداردهای  بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) و نقش آن در ارتقای شفافیت بازارهای مالی” با بیان این مطلب افزود: در نخستین گام عملی برای رعایت این استانداردها، کلیه بانکها و موسسات اعتباری و شرکتهای بیمه ثبت شده در سازمان بورس و نیز شرکتهای بزرگ بورسی که سال مالی آنها از ابتدای فروردین سال جاری شروع شده است، ملزم شده اند که صورتهای مالی خود را بر مبنای این استانداردهای بین المللی تهیه نمایند.

وی تصریح کرد: شرکتهایی که از ابتدای امسال مشمول این استانداردها شده اند، از نظر وزن و جایگاه مهمترین شرکتها در بازارهای مالی و بنگاههای کشور هستند و استفاده از این استانداردها و شفاف سازی صورتهای مالی این بنگاهها می تواند نقش مهمی در ارتقای شفافیت در نظام اقتصادی کشور داشته باشد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: در دهه های اخیر جهان شاهد رشد بی سابقه و شتابانی در تعاملات اقتصادی بین المللی بوده و همکاری بین ملتها و دولتها، هم از نظر حجم و هم از نظر تنوع، دچار تحولات قابل توجهی شده است.

طیب نیا افزود: بر این اساس، این تحولات در عرصه اقتصاد بین المللی و تعاملات بین کشورها در حدی است که راهبردهای توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها را نمی توان بدون در نظر گرفتن این تعاملات و پیوندهای اقتصادی، طراحی و اجرا کرد.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو