Logo of a company

فرمانده نیروی انتظامی در همایش ملی معماری ناجا /تجهیزات ناجا به روز می شود

فرمانده نیروی انتظامی گفت: به روز رسانی تجهیزات ناجا از اولویت های این نیروست و براین اساس ، تجهیزات ، سال آینده به روزتر می شود.

سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در حاشیه همایش ملی معماری ناجای آینده افزود: در هر صورت با روحیه جهادی فرماندهان با حداقل امکانات وظایف خود را انجام می دهیم.

ناصر یمین مردوخی کردستانی سردبیر شبکه های خبری طوفان نیوز و یمین نیوز و هفته نامه مردوخ سوال خود را اینگونه مطرح کرد:لطفا بفرمایید در راستای پیشرفت این همایش ملی معماری ناجا دولت چه کمکی را کرده و قرار است چه حمایت هایی را انچام دهد. سردار اشتری در پاسخ  گفت قرار بر این است که دولت و مجلس بودجه ای را به این امرهر چه زود تراختصاص دهند  لذا مجلس شورای اسلامی و دولت به روز رسانی بخشی از این تجهیزات را پذیرفته است اما در زمان تخصیص بودجه، نمی دانیم چند درصد محقق می شود.

سردار اشتری در مورد برخورد با خودروهای بی کیفیت، اظهارکرد: پلیس راهور و آگاهی با شرکت های سازنده خودرو، جلساتی داشته و نکته های مدنظر را اعلام کرده است؛ در صورتی که خودروسازها این نکات را تامین کنند، با آنها همکاری خواهیم داشت.

اشتری گفت: تغییرات در سطح خرد و کلان رخ می دهد حال باید این موضوع را مد نظر قراردهیم که در این شرایط آیا آمادگی مایید در راستای پیشرفت این مواجهه با این تغییرات را داریم؟ وظیفه ناجا حفظ نظم و امنیت است، آیا در سال های آینده نیروی انتظامی توانایی انجام این وظیفه را دارد؟ وی خاطرنشان کرد:نیروی انتظامی با تغییرات کشور، خود را منطبق کرده و در بخش هایی نیز پیشرفت داشته است و این شتاب در نیروی انتظامی ادامه دارد.

فرمانده نیروی انتظامی در زمینه مقاله های ارسالی به نخستین همایش ملی معماری ناجای آینده با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در سطح ستاد کل نیروهای مسلح اولین سازمانی است که این همایش را برگزار می کند، گفت:بیش از ۲۰۰مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد ۱۹۰ مقاله به عنوان برترین ها انتخاب شد.

همایش ملی معماری ناجای آینده امروز چهارشنبه در دانشگاه نیروی انتظامی (امین) برگزار شد.

مشاور و دستیار فرمانده معظم کل قوا هم  گفت: مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی با داشتن پشتوانه هایی از افراد نخبه و فرماندهان با تجربه و با استفاده از تحقیق و پژوهش می تواند در رسیدن به یک معماری متناسب با شرایط ۱۰ ساله آینده، گام های موثری بردارد.

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی ، افزود: سازمان های موفقند که هوشمندانه و با نگاه به آینده، فرآیند و راهبردهای تاثیرگذار در حوزه خود را رصد کنند و متناسب با تحولات محلی، ملی ، منطقه ای و جهانی به روز شوند.

وی اظهار کرد: تعریف من از نیروی انتظامی آینده، نیرویی مومن ، مقتدر، جذاب، هوشمند، متحرک ومجهز به پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری جدید است؛ ضمن اینکه مردم باید ، پلیس را دوست داشته باشند؛ به آن اعتماد کنند و این نیرو را مورد حمایت و احترام قراردهند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش ملی معماری ناجای آینده با اشاره به تغییرات و تحولات آینده و لزوم معماری در این زمینه، گفت: شرایط غافلگیری فوق راهبردی غیرقابل جبران است بر این اساس باید این شرایط را به آمادگی فوق راهبردی به واسطه معماری آینده تبدیل کنیم.

امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی روز چهارشنبه در همایش ملی معماری ناجای آینده با اشاره به اینکه مرکز مطالعات راهبردی ناجا، مرکزی جوان است که در همین مدت برکات بسیاری داشته است، افزود: اگر آیندگان مجبور شوند به صورت تعجیلی، وضعیتشان را رو به راه کنند، چه پیش می آید؟ در چنین شرایطی، غافلگیری فوق راهبردی ایجاد می شود که غیرقابل جبران است که باید آن را به آمادگی فوق راهبردی از طریق معماری تبدیل کنیم.