Logo of a company

تقاضای هلندی ها برای همکاری بانکی با ایران

 

قائم مقام بانک مرکزی گفت: بانک‌های هلندی برای همکاری‌ با بانک‌های ایران، بلافاصله پس از برجام اقدام کردند که علاقه آن‌ها را برای ایجاد مراودات بانکی نشان می‌دهد.

به گزارش بانک مرکزی، اکبر کمیجانی در دیدار با سوسانا ترشتال، سفیر هلند و آقای اریک لیختاد، رایزن و معاون اقتصادی سفارت هلند در ایران، ضمن تاکید بر اهمیت اقدامات عملی متقابل برای برقراری روابط بانکی گفت: خوشبختانه پس از رفع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، در چندین مرحله هیئت‌های مختلفی از کشور هلند برای بررسی راه‌کارهای توسعه روابط اقتصادی به ایران سفر کرده‌اند و همچنین روسای بانک‌های‌ مرکزی دو کشور در اجلاس صندوق بین‌المللی پول مذاکراتی داشته‌اند و بر همین اساس نیز اقداماتی در قالب تفاهم‌نامه انجام شده است.

وی افزود: بنابراین دو کشور باید بیش از پیش برای بهره برداری از فرصتی که فراهم شده است، در راستای تسریع روند بهبود و گسترش روابط اقتصادی مشترک اقدام کنند و شایسته نیست تنها به تبادل نظر و گسیل کردن هیئت‌های اقتصادی بسنده شود. ضمن آنکه لازم است با همفکری، خلاءهای موجود را موشکافی و شناسایی کرده و با اقدامات عملی متقابل، برای رفع آنها تلاش شود.