واکنش ولایتی به اظهارات مقامات ترکیه علیه ایران 
چاپ 

واکنش ولایتی به اظهارات مقامات ترکیه علیه ایران

دیدار صلاح الدین بهاالدین دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان عراق با ولایتی رئیس مرکزتحقیقات استراتژیک

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به شنیدن حرف‌های بی‌پشتوانه و غیرعاقلانه وزیر خارجه عربستان عادت کرده‌ و اهمیت نمی‌دهیم.

به گزارش تسنیم علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با رئیس مجلس سوریه و در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران متحد راهبردی سوریه است، اظهار داشت: در زمانی که سوریه تنها بود و مشکلات عدیده‌ای در این کشور وجود داشت، آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی قصد داشتند کشور سوریه را از بین برده و تجزیه کنند، ولی جمهوری اسلامی ایران با اقدامات بین‌المللی خود مانع انجام این موضوع شد.

وی افزود: امروز دیدار خوب و سازنده‌ای داشتیم و درباره موضوعات و مسائل مختلف منطقه و فرامنطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردیم.‌ دولت، ملت سوریه و همه متحدان آنها از نقطه عطفی که پیروزی حلب بوده در موضع ابتکار بودند و در مقابل تروریست‌ها و متحدان آنها در موضع انفعال قرار داشتند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: سخنان بیهوده‌ای که برخی مقامات کشورهای منطقه در رابطه با دولت سوریه و متحدان آنها گفتند، فرافکنی بود و آنها قصد داشتند ناامنی منطقه را به‌عهده جمهوری اسلامی ایران قرار دهند، اما همه کارشناسان و صاحب‌نظران می‌دانند آن‌ که تروریست‌ها را به وجود آورد، آمریکا بود.

ولایتی با تأکید بر اینکه رابطه استراتژیک ایران و سوریه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تمامیت ارضی کشور سوریه باید حفظ شود.

وی با اشاره به اظهارات مقامات ترکیه علیه جمهوری اسلامی ایران و با بیان اینکه آثار کودتا هنوز در ترکیه مشهود است، تصریح کرد: ترکیه به هیچ کدام از اهدافی که در مورد سوریه اعلام کرده بود، نرسیده، آنها انتظار داشتند در دمشق و در مسجد اموی نماز بخوانند و این انتظارات برآورده نشد و هیچ‌گاه هم محقق نخواهد شد و برنده نهایی، ملت و دولت سوریه هستند.

ولایتی در پاسخ به پرسشی پیرامون اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی در اجلاس مونیخ، ابراز کرد: وی حرف‌های بی‌پایه زده، ما به شنیدن حرف‌های بی‌پشتوانه و غیرعاقلانه او عادت کرده‌ایم و اهمیتی هم نمی‌دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وزیر خارجه عربستان بهتر است به‌فکر منافع کشورش باشد، افزود: با این سخنان بی‌پشتوانه وزیر خارجه که تهدید کننده روابط خارجی می‌باشد، آن که ضرر می‌کند عربستان سعودی است.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌دعوت رسمی دولت‌های عراق و سوریه در این کشورها حاضر شده و به آنها کمک‌های مستشاری می‌دهد. آنهایی که بدون دعوت و بی‌اجازه وارد این کشورها شده‌اند، متجاوزند و باید از این کشورها بیرون بروند. آنها یا خودشان باید آنجا را ترک کنند یا ملت سوریه و عراق آنها را بیرون خواهند کرد.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو