Logo of a company

جدید ترین اخبار بانک صنعت و معدن

 

انجام طرح توسعه ، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران به یکی از بزرگترین تولید کنندگانL.A.B دنیا تبدیل می شود

نجارزاده نماینده بانك صنعت و معدن در مجمع شركت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت: با انجام طرح توسعه این شركت، ١٠٠ هزار تن به ظرفیت موجود تولید الكیل بنزن خطی(L.A.B) افزوده خواهد شد كه شركت یاد شده را به یكی از بزرگترین تولید كنندگان (L.A.B) دنیا تبدیل می كند.

وی در مجمع عمومی سالیانه شركت سرمایه گذاری شیمیایی ایران كه در تاریخ ٢٤ بهمن ماه سال جاری با حضور اكثریت سهامداران، اعضای هیات مدیره ، مدیرعامل ، حسابرس قانونی ، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد ازاظهار نظر مطلوب حسابرس قانوی از عملكرد مالی این شركت یاد كرد.

نجارزاده در ادامه با تاكید بر این كه شركت یاد شده همواره از شركت های دوستدار محیط زیست بوده و با بازسازی و نوسازی فرایندها و خطوط فنی خود به این مهم جامه عمل پوشانده اعلام كرد شركت سرمایه گذاری شیمیایی ایران در راستای خرید دانش فنی در ارتباط با طرح توسعه خود با شركت یونیورسال اویل پروداكتس(U.O.P) به عنوان یكی از شركت های مطرح در زمینه توسعه و انتقال فن آوری های مرتبط با پالایش نفت ، پردازش گاز و تولید محصولات شیمیایی قراردادی منعقد كرد.

گفتنی است با خرید دانش فنی یاد شده یكی از فرایندهای قدیمی تولید ( L.A.B )از چرخه تولید حذف و موجب افزایش صادرات این محصول به بازار كشور های اروپایی خواهد شد.

 

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: اندیشه جهانی و نوآوری در کار ٢ عامل اصلی موفقیت شرکت های مشاوره ای بزرگ جهان

 

افخمي مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت : اندیشه جهانی و نوآوری در کار ٢ عامل اصلی موفقیت شرکت های مشاوره ای بزرگ جهان است و رعايت و به كار بردن اين دو عامل موفقيت و روند رو به رشد شركتهاي مشاوره اي را تضمين مي كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، افخمي كه در مراسم آغاز آيين دهمين سالگرد فعاليت كانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري در سالن ميلاد سازمان انرژي اتمي سخن مي گفت، با بيان اين مطلب افزود : در مرکز مالی لندن روزانه دستکم یک میلیون و ٥٠٠ هزار نفر خدمات مالی خود را به دورترین نقاط جهان ارایه می کنند که عامل موفقیت آنان محدود نشدن به یک منطقه و مجهز بودن به دانش روز است.

افخمي تصريح كرد : بر مبنای قاعده ای که وجود دارد اگر سازمان ها خود را به روز نکنند از دور بازار خارج می شوند وبانكها هم از این قاعده کلی مستثني نیستند. باید تحولات بانکی دنیارا شناخت و با آن همراه و سازگار شد .برای ماندگاری ، بانکها نیازمندآگاهي از قواعد مورد استفاده بانک های بزرگ دنیا هستند .

وي در خصوص وضعيت بانكهاي توسعه اي دردنياتصريح كرد : نتیجه مطالعات تطبیقی بیانگر این موضوع است که بانک های توسعه ای همه کارها را به تنهایی انجام نمی دهند. خیلی از کارها را می توان برون سپاری کرد، با اين رويكرد نه تنها ظرفیت بانک افزایش می یابد بلکه هزینه و قیمت تمام شده خدمات پایین می آید.

افخمي با اشاره به اينكه ما به دنبال تفکر تمرکزگرايي نیستیم، تصريح كرد: برای رسیدن به اهداف به سمت گسترش شبکه ارتباطی و استفاده از خدمات تخصصی حرکت می کنیم. همانند بانک های پیشرو که با دیگران کار می کنند و از خدمات آنها استفاده می کنند. بدیهی است که همه کارها بطور متمركز در سیستم بانکی، سامان نمی یابد. یکی از این کارها استفاده از شبکه خدمات مشاوران سرمایه گذاری است. كه از قبل این تفکر در بانک بوده،و دوره كنوني کمی پررنگ تر هم شده است . در اغلب طرح ها از امکان سنجی و دانش مشاورینی که در حوزه تکنولوژی، مالی و اقتصاد بازار صاحب‏نظر هستند، استفاده می کنیم. از طرف دیگر برون سپاری امکان سنجی باعث شده که پاسخگوی تعداد بیشتری از متقاضیان که به دنبال تسهیلات هستند، باشیم. بد نيست به اين مثال اشاره كنم که سابق بر این در حمل و نقل ریلی، يك لوکوموتیو، بیست واگن را دنبال خود می کشید اما حالا هر واگن برای خودش موتور محرکه دارد. علت تغییر سيستم به روش غيرمتمركز چیست؟ این است که احتمال توقف را کم کند، ریسک را کاهش دهد و ظرفیت را بالا ببرد، به نظر می آید چنین مثالی برای بانک هم مصداق دارد.

مديرعامل بانك صنعت و معدن تصريح كرد : تعداد پروژه هایی که به نتیجه رسیدند و اشتغالی که ایجاد می شود، بخشی از یک کار گروهی است که ما و مشاوران در کنار هم به ثمر رساندیم. بانك بيشتر به سیاست گذاری و ممیزی در کار مشاوران می‏پردازد و نتیجه هم نسبتاً خوب شده است و کشور از آن منفعت می برد زیرا رونق اشتغال و رفع بیکاری جوانان را به دنبال دارد. طی کردن مسیری که ترسیم کردم آسان نبوده و نیست اما در سايه همكاري، كار گروهي و هم‏افزايي نتیجه بسیار خوب است.

 

افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی کرمانیان با تسهیلات بانک صنعت و معدن

 

نيروگاه سيكل تركيبي كرمانيان كه با تسهيلات بانك صنعت و معدن به مرحله بهره برداري رسيده در هفته جاري و طي مراسمي باحضور رئيس جمهور افتتاح خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن اين شركت كه ٢٠٠ ميليون يورو تسهيلات از بانك ياد شده دريافت كرده در سال اول بهره برداري ٤٨٤ مگاوات انرژي الكتريكي توليد خواهد كرد.

نيروگاه كرمانيان در كيلومتر ١٠ جاده سيرجان به كرمان ايجاد شده و براي ١٢٢ نفر در اين منطقه كمتر توسعه كشورمان اشتغال مستقيم ايجاد مي كند.

گفتني است بانك صنعت و معدن با تامين مالي ٣ ميليارد و ١٣١ ميليون دلاري براي ١٣ طرح بزرگ و ٢٢ طرح مقياس كوچك مصوب ، جاري و به بهره برداري رسيده طرح هاي نيروگاهي نقش راهبري در اعطاي تسهيلات به اين بخش از صنايع زيربنايي كشورمان داشته است.