مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران/ پایین بودن نسبت معوقات این بانک افتخار نظام بانکداری کشور است 
چاپ 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران/ پایین بودن نسبت معوقات این بانک افتخار نظام بانکداری کشور است

به مناسبت فرا رسیدن ایام ا.. دهه فجر سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نشست خبری با حضور مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و اصحاب رسانه کشور در محل سالن جلسات ساختمان ادارات مرکزی برگزار شد.

به گزارش  یمین نیوز از روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در این نشست خبری ضمن عرض خیر مقدم بر اصحاب رسانه در خصوص عملکرد بانک بیان داشت: امیدواریم که بانک بتواند در این نشست خبری با کمک اصحاب رسانه در راستای مسئولیت های اجتماعی خود اطلاع رسانی مثمر ثمر داشته باشد و قلم شما عزیزان این رسالت را به نحو احسن به پیش برد.

وی با اشاره به تاریخچه و عملکرد بانک اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران افتخار دارد که در پرتو فعالیت های خود نماد بانکداری ناب اسلامی باشد و به عنوان اولین و بزرگترین بانک تخصصی کشور در زمینه قرض الحسنه فعالیت نماید.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: ارائه خدمات در حوزه های مختلف با پایین ترین نرخ کارمزد موجود در شبکه بانکی کشور از افتخارات این بانک است که توانسته با اقدامات مطلوب و شایسته خود رضایتمندی مشتریان را فراهم آورد.

وی ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به پشتوانه ده بانک بزرگ و دولتی کشور ایجاد شده است و این امر نشان دهنده اقتدار و توان این بانک در ارائه سرویس های متنوع بانکی به هموطنان می باشد.

مرتضی اکبری بیان داشت: این بانک دارای ۵۳۰ شعبه و قریب ۲۹۰۰ نفر پرسنل است که جزء بانک های بزرگ کشور محسوب می شود و از نظر سرمایه ۱۵هزار میلیارد ریال سرمایه اولیه آن است که در رتبه ۱۳ بانک های مطرح کشور از مجموع ۳۰ بانک فعال می باشد.

وی خاطر نشان کرد: این بانک از نظر ساختاری بسیار منسجم است و با رویکردی که از ابتدای فعالیت های خود اتخاذ کرده، از مسئولیت خود که اعطای تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه می باشد خارج نشده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک با ویژگی های مثبت خود بالاترین میزان کفایت سرمایه در شبکه بانکی کشور را دارد و بالغ بر ۴۷درصد می باشد که این عدد از نظر پشتوانه مالی عددی بسیار بزرگ است.

مرتضی اکبری در خصوص فعالیت بانک در زمینه انفورماتیک اظهار داشت عملکرد بانک در حوزه آی تی بسیار قوی می باشد و نه تنها هیچ چیز از سایر بانک ها کسر ندارد بلکه در بسیاری از موارد پیشرفت های بالاتری نیز داشته است.

وی افزود: در زمینه های موبایل بانک ، اینترنت بانک و سیستم های دریافت و پرداخت از همه لحاظ کامل هستیم و همین به گستردگی فعالیت های بانک در حوزه های مختلف کمک کرده و باعث شده تا اقسار نقاط کشور موفق عمل نماییم.

بانک قرض الحسنه مهرایران از زمان تاسیس تا کنون دارای ۴میلیون و ۲۵۰هزار نفر مشتری سپرده گذار می باشد که این تعداد در طی ۹ سال طی فعالیت نشان دهنده موفقیت بانک می باشد.همچنین در سال جاری  بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر مشتری جدید به جمع مشتریان اضافه شده و در حال حاضر منابع بانک ۵۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد رشد منابع قرض الحسنه را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد : همانطور که مستحضر هستید در شرایط کنونی اقتصاد کشور جذب منابع قرض الحسنه کار بسیار سختی است با این حال طی اقدامات مثبت صورت گرفته در سال ۹۴ و هم طی ۱۰ ماه گذشته از سال ۹۵ بالغ بر ۳۰درصد رشد منابع داشته ایم و انشاا.. تا پایان سال این رشد به بیش از ۳۵ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص حوزه های تخصیص منابع جذب مشتریان بیان داشت : ۹۰درصد منابع قرض الحسنه جذب شده به اعطای تسهیلات در حوزه های مختلف و با کارمزد کمتر از ۴ درصد اختصاص یافته و آن ده درصد نیز سپرده قانونی نزد بانک مرکزی می باشد ، یعنی از نظر ساختاری تمامی منابع جذب شده به پرداخت تسهیلات به نیازمندان واقعی جامعه تخصیص می یابد.

مرتضی اکبری تصریح کرد : در فعالیت ۹ ساله بانک قرض الحسنه مهر ایران بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده که گردش مالی آن حدود ۱۳۵ هزار میلیارد ریال می باشد. حدود ۴۱۰ هزار فقره از این تسهیلات قرض الحسنه پرداختی مربوط به سال جاری است که مبلغی بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد : میانگین مبلغ تسهیلات پرداختی به ازای هر نفر در سال ۹۴ حدود ۷۰ میلیون ریال است که این میزان در سال ۹۵ به مبلغ ۹۰ میلیون ریال افزایش یافته و سعی می کنیم که با شیبی مناسب به سقف پرداخت هایی که بانک مرکزی ترسیم نموده دست یابیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود : ۷۵درصد تسهیلات پرداخت شده از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات طی ۴ سال گذشته صورت گرفته و تنها ۲۵ درصد این پرداخت ها مربوط به ۵ سال اول عمر این بانک می باشد.

وی در خصوص میزان مطالبات این بانک و مطابقت آن با استانداردهای جهانی اظهار داشت : نسبت معوقات این بانک که افتخار نظام بانکی و بانکداری  اسلامی کشور است حدود یک درصد می باشد این میزان با استانداردهای بین المللی بانکداری مطابق است و در شبکه بانکی کشور بی نظیر است.

شایان ذکر است، در این نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه کشور اعم از سایت ها، خبرگزاری ها و روزنامه ها برگزار شده بود مدیرعامل بانک به سوالات مطرح شده پاسخ گفت.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو