Logo of a company

بزرگترین کارخانه روغن کشی خاورمیانه در بندر امام خمینی ( ره) افتتاح شد

rooooفاز اول کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس ، بزرگترین پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت غذای کشور با سرمايه گذاری ۵۳۰۰ میلیارد ریال با حضورمعاون اول رئيس جمهور و جمعی از مقامات  در بندر امام خمینی به بهره برداری رسید.

به گزارش یمین نیوز،با برنامه ریزی های صورت گرفته این واحد صنعتی در سه فاز با ظرفيت ۶ هزار تن  طراحی شده که هم اکنون فاز اول با ظرفیت ۲ هزار تن در روزمورد بهره برداری قرار گرفت.

هدف از راه اندازی این واحد صنعتی اعمال حاکمیت بر تامین روغن و کنجاله مصرفی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و تحقق سند چشم انداز ایران اسلامی ، ارز آوری از محل صادرات و جلوگیری از خروج ارز ، کاهش هزینه های حمل و نقل درمقایسه با کشورهای همسایه ، تثبیت و تنظیم بازارداخلی ، انجام برنامه ریزی دقیق برای واحد های فعال  جهت تأمین روغن خام از داخل کشور  وهمچنین افزایش تولید ناخالص داخلی است.

با افتتاح فاز اول کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس که نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت ۲۵۰ شغل بصورت مستقيم و ۱۱۰۰ شغل بصورت غير مستقيم ايجاد و با راه اندازی کامل این پروژه مجموعا ۹۵۶ فرصت شغلی مستقيم و ۳۵۰۰ شغل بصورت غیر مستقيم  ایجاد خواهد شد.

با تکمیل سه فاز ابن پروزه با ظرفیت روزانه ۶ هزار تن و در نتیجه مصرف ۲ میلیون تن انواع دانه های روغنی در سال این واحد صنعتی قادر به تولید ۴۰۰ هزار تن روغن خام درسال وحدود ۱/۶ میلیون تن کنجاله خواهد بود .

همچنین با افتتاح فاز اول از استحصال ۷۰۰هزارتن انواع دانه روغنی در کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس حدود ۱۴۰ هزار تن روغن خام و ۵۶۰ هزار تن کنجاله تولید و به بازار عرضه می شود.

بر اساس سرمایه گذاری صورت گرفته برای راه اندازی کامل این واحد صنعتی حدود ۵ هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری گردیده است.

با راه اندازی کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس ضمن تامین بخشی از نیاز کشور ، امکان صدور محصولات آن به نقاط مختلف جهان از جمله کشورهای آسیایی ، افریقایی و حاشیه خلیج فارس توسط حمل و نقل دریایی با نازلترین قیمت حمل فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است کاهش وابستگی به واردات روغن خام و تامین نیاز کشوربه کنجاله به عنوان یکی از عناصر اصلی خوراک دام، که قدرت تاثیرگذاری صنعت ملی به کل بازار منطقه را افزایش خواهد داد از جمله مهمترین مزایای اقتصادی کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس در منطقه و کشور خواهد بود