سوال سردبیر طوفان نیوز و یمین نیوز از مدیر عامل بانک توسعه صادرات 
چاپ 

سوال سردبیر طوفان نیوز و یمین نیوز از مدیر عامل بانک توسعه صادرات

یمین نیوز-«علی صالح آبادی» مدیر عامل بانک توسعه صادرات روز شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در جمع خبر نگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد.در ابتدا ناصر یمین مردوخی کردستانی سردبیر  شبکه های خبری طوفان نیوز و یمین نیوز و هفته نامه مردوخ سوال خود را اینگونه مطرح کرد:شما  گزارش کاملی را در تشریح عملکرد بانک بیان کردید ،آیا شخص شما از این عملکرد رضایت دارید و چه نمره ای به خودتان می دهید؟ مدیر عامل بانک توسعه صادرات پاسخ داد: آقای مردوخی شما باید این نمره را به بانک بدهید بانک توسعه صادرات رسالتش در ارتباط با صادر کنندگان است و ارتباط دو سویه دارد.

 صالح ابادی گفت:ما سال گذشته باشگاهی راه اندازی کرده ایم تا از این طریق با تمام مشتریان  و صادر کنندگان   در تماس باشیم و آنها می توانند  از تسهیلات لازم  جهت فعالیت های خود بر خوردار باشند لذا امید واریم در چارچوب و توان منابعی که داریم بتوانیم کمک شایانی به صادر کنندگان داشته باشیم تا به صادرات خود ادامه دهند.

صالح آبادی گفت:از سال گذشته تاکنون بیش از ۷ هزار میلیارد ریال جذب منابع ریالی از صندوق توسعه با نرخ ۱۶ درصد به صادر کنندگان اعطا شده و امید واریم منابع بیشتری از بانک مرکزی دریافت کنیم.

مردوخی در سوال دیگری پرسید چه موانعی بر سر راه شما هست و چه دستگاههایی مانع کار شما می شوند؟لطفا در خصوص  وزیر صنعت که دارای شرکت های فراوانی هستند ودر  معادنی چون  چادرملو و.. مشارکت خوبی دارند نیز توضیحاتی ارائه نمایید:صالح آبادی گفت :در خصوص چادرملوباید بگویم این مسله از سال ۸۵ مطرح است و ارتباطی با این دولت ندارد و از زمان وزیر دولت سابق بود و چیز جدیدی نیست. زمانی‌که در بورس حضور داشتم برای پروانه این دو شرکت بسیار پیگیری انجام شد تا به نام آنها باقی بماند و معتقدم از آنجایی که این شرکت در زمان وارد شدن به بورس پروانه به آنها بوده این روند باقی بماند، اما زمانی‌که مدت پروانه تمام شد طبق قانون معادن تمدید پروانه به این شرکت ها است اما در آن زمان وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک اقدام یک جانبه پروانه را به نام ایمیدرو صادر کرد که درست نبود و اقداماتی انجام شد اما خود شرکت ها باید مدعی باشند و سازمان بورس به عنوان ناظر تنها کنار آنها قرار داشت.

او گفت آقای وزیر صنعت ضررش به این بانک نرسیده حتی ایشان کمک می کنند و پیگیر نیز هستند .مردوخی به مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت متاسفانه تنها مقامی که دیدم از ایشان حمایت می کند شما هستید که صالح آبادی گفت :همانطور که گفتم آقای نعمت زاده و حتی وزیر اقتصاد در این راستا کمک بسیاری می کنند.

سردبیر طوفان نیوز و یمین نیوزو هفته نامه مردوخ بعنوان آخرین سوال خود پرسید: شما در صحبت هایتان از امضای قرار داد با چند کشور اروپایی نام بردید لطفا بفرمایید  چه کشور هایی هستند؟

صالح آبادی گفت :با ۲۲ کشور اروپایی قرار داد داریم که مهمترین آنها ایتالیا- اسپانیا- فرانسه-آلمان –بلژیک- اتریش-و .. هستند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو