اتکا به مالیات و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی 
چاپ 

اتکا به مالیات و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر تکیه به درآمدهای پایدار در کشور، گفت: در بودجه امسال باید بیشتر درآمدهای کشور از طریق مالیات تأمین شود و پایه تحقق شعار سال در اقتصاد مقاومتی بر دوش نظام مالیاتی کشور است.

سیدتقی کبیری با تاکید بر تکیه به درآمدهای پایدار در کشور، بر ضرورت حرکت به سمت اقتصاد مالیات محور و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی تاکید کرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، افزود: مسئولیت ادارات مالیاتی در شرایط کنونی اقتصاد کشور بسیار حساس و مهم است و بعد از تغییر نظام بودجه ریزی کشور و کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت، امروز نقطه ثقل درآمدهای کشور بر مالیات استوار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کاهش وابستگی بودجه به نفت راه رفتن در مدار اقتصاد مقاومتی را تضمین می کند، تصریح کرد: در بودجه امسال باید بیشتر درآمدهای کشور از طریق مالیات تأمین شود و پایه تحقق شعار سال در اقتصاد مقاومتی بر دوش نظام مالیاتی کشور است.

وی ادامه داد: در زمینه اتکا به درآمدهای مالیاتی همزمان باید هم به تکالیف قانونی عمل شود و هم رضایت مودیان جلب شود که کار دشواری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی نباید به فشار مضاعف به مودیان خوش حساب و قانونمند منجر شود و شناسایی مودیان جدید و برخورد با فرار مالیاتی بهترین اقدام برای افزایش درآمدهای مالیاتی است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو