سردار اشتری/50 درصد از سرقت ها توسط معتادان صورت می گیرد 
چاپ 

سردار اشتری/۵۰ درصد از سرقت ها توسط معتادان صورت می گیرد

ashyariفرمانده ناجا گفت: نیمی از سرقت های کشور توسط معتادان انجام می شود.

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اقدامات زیادی در امر مبارزه با مواد مخدر انجام شده و نتایج مطلوبی هم داشته است نیروهای پلیس به صورت تمام وقت مشغول فعالیت هستند زیرا این موضوع یک وظیفه انسانی و تشکیلاتی است.

وی افزود: با توجه به فرمایشان مقام معظم رهبری و جلساتی که تشکیل شده است اولویت ایشان مقابله با  آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد است.

فرمانده ناجا ادامه داد: امر مبارزه با مواد مخدر همانند سالهای گذشته برای ما در اولویت است.

اشتری یکی از محورهایی که از میان اولویت های ما به صورت دستورالعمل انجام شد بحث مقابله با مواد مخدر بود که اقدامات زیادی هم صورت گرفت به طور مثال در ۱۰ ماه اخیر نیروی انتظامی بیش از حدود ۵۵۰ تن کشفیات مواد مخدر داشته است که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است که البته این مقدار باید افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات ما کنترل مرزها به خصوص در شرق کشور است. بیش از ۷۶ درصد از مواد مخدر در استانهای شرقی و محدوده آن کشف شده است. باید شرق کشور را تقویت کنیم تا تاثیر آن را در آینده ببینیم.

اشتری با اشاره به اینکه اشراف عملیاتی نیروی انتظامی افزایش پیدا کرده است بیان داشت: مناطق مورد هدف ما برای مبارزه با این امر مشخص است. تجهیزات مورد نیاز را باید تقویت کنیم تا بتوانیم بیشترین مقابله را داشته باشیم. ما معتقدیم هر چه به سمت پلیس حرفه ای گام برداریم به هدفها هم نزدیکتر خواهیم شد.

فرمانده ناجا ادامه داد: سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ ،‌۱۵ تا ۲۰ درصد عملیاتهای ما افزایش پیدا کرد و تعداد شهدای ما ۴۸ درصد کاهش داشته است .

وی اضافه کرد: در دسته بندی های صورت گرفته با بانکهای شبکه های متخلف در آن سوی مرزها برخورد می کنیم.

اشتری با اشاره به اینکه در امر مبارزه با مواد مخدر برخورد با فروشندگان و توزیع کنندگان از اولویت های ما محسوب می شود گفت: در این زمینه فعالیتهای خوبی صورت گرفته است و در مرحله بعد در پی شناسایی و جمع آوری معتادان متجاهر هستیم که دستگاه های دیگر هم نقش خوبی باید داشته باشند. اگر محل های نگهداری این معتادان مشخص شود در کمتر از یک هفته جمع آوری می شوند.

وی افزود: سرعت برای عملیاتی شدن کم است امیدواریم دستگاه های دیگر هم کمک کنند تا در امر مبارزه با مواد مخدر پیشرفت های بیشتری داشته باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه بخش عمده سرقت ها را معتادان انجام می دهند خاطر نشان کرد: امروزه حدود ۵۰ درصد از سرقت ها توسط افراد معتاد صورت می گیرد که باید با این آسیب های اجتماعی به طور جدی مقابله شود.

اشتری در پایان گفت: یکی از فعالیتهای نیروی انتظامی که تاکید بسیاری هم در این زمینه دارد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است تا همه افراد ،‌ سایر دستگاه ها و به خصوص خانواده ها بتوانند کمک بسیاری داشته باشند.

ایجاد مراکز جدید نگهداری معتادان متجاهر/ نیروی انتظامی آمادگی جمع آوری معتادان را دارد

فرمانده ناجا از ایجاد ظرفیت چند هزار نفری برای نگهداری معتادان متجاهر تا پایان اسفند خبر داد.

ایجاد مراکز جدید نگهداری معتادان متجاهر/ نیروی انتظامی آمادگی جمع آوری معتادان را داردبه گزارش میزان،اشتری فرمانده ناجا در حاشیه نشست سراسری روسای پلیس مبارزه بامواد مخدر درجمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال پلیس مبارزه با مواد مخدر فعالیت های مفیدی دراین امر داشته است. همچنین ۱۵ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشته ایم.

وی افزود: در راستای مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه هایی با کشورهای همسایه داشتیم واجلاس مشترکی برگزار شده است تا بتوانیم این آسیب اجتماعی را کاهش دهیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی آمادگی جمع آوری معتادان متجاهر را دارد که برای این اقدام باید مکان هایی در نظر گرفته شود.

اشتری بیان داشت: تا پایان سال ظرفیت های چند هزار نفری برای نگهداری و جمع آوری معتادان متجاهر صورت می گیرد و ما می توانیم به جمع آوری آنها بپردازیم.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو