افزایش سرمایه بانک های توسعه ای بر روند تولید و اشتغال تاثیرگذار است 
چاپ 

افزایش سرمایه بانک های توسعه ای بر روند تولید و اشتغال تاثیرگذار است

جهانگیری معاون اول رییس جمهور گفت : با توجه به رسالت بانكهای توسعه ای و نقش آنها در توسعه پایدار افزایش سرمایه بانكهای توسعه ای مورد توجه و تاكید دولت است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن ، جهانگیری در دیدار علی اشرف افخمی مدیرعامل بانك صنعت و معدن با بیان این مطلب افزود : بانک های توسعه ای در دستیابی به توسعه صنعتی و اقتصادی نقش موثر ، مثبت و سازنده ای را ایفا می كنند بنابراین افزایش سرمایه آنها به عنوان عاملی مهم در راستای برنامه های توسعه اقتصادی مورد توجه قرار می گیرد .

وی با تقدیر از عملكرد بانك صنعت و معدن در تامین مالی پروژ های صنعتی و زیرساخت در كشور تصریح كرد : خوشبختانه بانك صنعت و معدن توانسته است تامین منابع مالی و فنی پروژه های صنعتی را به خوبی انجام دهد كه قطعا این تامین مالی در روند رو به رشد توسعه اقتصادی ، گسترش امکانات زیر بنائی و صنعتی در راستای ایجاد اشتغال و خروج از ركود بسیار تاثیر گذار است .

وی گزارش مدیرعامل بانك صنعت و معدن در خصوص اعطای وام به واحدهای صنعتی كوچك و متوسط در طرح رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی را مثبت خواند و گفت : یکی از مهم‌ترین اولویت‌های تعیین‌شده تحرک به تولید داخل کشور است كه در این عرصه بخشی از واحدهای تولیدی دارای نقش پیشرو هستند كه به حرکت درآوردن آنها باعث به حرکت افتادن سایر بخش‌ها می‌شود.

وی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را مبدا ایجاد رونق و اشتغال دانست و افزود: تعداد قابل توجهی از این واحدها با حمایت بانك ها وارد مدار تولید شده اند كه این امر نشان می دهد كه نظام بانکی همکاری قابل‌توجهی در این زمینه داشته است .

در ابتدای این دیدار علی اشرف افخمی، رئیس هیات‏مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن به تبیین نقش این بانك در طرح رونق اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت : این بانك با توجه به تعداد شعب محدود و حجم كم سرمایه قادر بوده بیشترین اثرگذاری در طرح رونق تولید در شبكه بانكی را داشته باشد. اقدامات بانك در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و طرح رونق تولید طی سالجاری، از عزم راسخ بانك صنعت و معدن در بكارگیری تمام توان خود برای كمك به طرح رونق تولید حكایت میكند.

وی خاطرنشان كرد این بانك از بانك های سپرده پذیر نبوده ولیكن با تأمین مالی سرمایه در گردش حدود١٢٠٠ واحد تولیدی كوچك و متوسط به میزان ١٧٥٠ میلیارد تومان، رتبه سوم را درمیان كلیه بانك های كشور بدست آورده است.

افخمی تصریح كرد : بانك صنعت و معدن بعنوان تنها بانك توسعه ای در حوزة صنعت، معدن و زیرساخت، طی ٣ سال دولت تدبیر و امید موفق شده است با تأمین مالی ٥ نیروگاه ٥٠٠ مگاواتی و حدود ٤٠ نیروگاه كوچك مقیاس، قریب به ٣٠٠٠ مگاوات برق را به شبكه كشور اضافه نماید.

وی افزود : همچنین تأمین مالی اولین قطار سریع السیر كشور (تهران-قم-اصفهان) را با ١/٨ میلیارد دلار عملیاتی كرده كه در حال اجراست. ٣ واحد آب شیرین كن هر یك به ظرفیت ١٠٠ هزار متر مكعب در روز برای تأمین آب صنایع فولادی جنوب كشور، تأمین مالی شده كه بزودی گشایش اعتبار می شود .تأمین مالی پروژه های پتروشیمی كه قابلیت ارزآوری برای كشور را دارند از قبیل پتروشیمی كاویان، لرستان، مهاباد، مسجدسلیمان، ایلام از دیگر اقدامات شاخص این بانك می باشد كه پتروشیمی های مسجد سلیمان و ایلام در حال اجرا و بقیه به بهره برداری رسیده اند. تأمین مالی پروژه های فولادی ٧ گانه و چند پروژه دیگر فولادی مانند روهینا (دزفول) و مادكوش (بندرعباس) با ارزش بیش از ٢/٢ میلیارد دلار از دستاوردهای بانك در دولت یازدهم می باشد.

وی افزود: تأمین مالی ده ها طرح دیگر در حوزه های ازقبیل داروسازی، صنایع تبدیلی، سردخانه، نساجی، لاستیك سازی، سیمان، كاشی، فروسیلیس، كاغذ، بسته بندی انواع ورق فولادی و بهره رداری از اغلب آنها در سراسر كشور موجبات تحرك اقتصادی، افزایش صادرات و اشتغال نیروی كار را فراهم آورده است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو