آلودگی هوای تهران در برخی مناطق به «وضعیت بحران» رسید 
چاپ 

آلودگی هوای تهران در برخی مناطق به «وضعیت بحران» رسید

کیفیت هوای برخی از مناطق استان تهران در سومین روز متوالی آلودگی هوا از شرایط بسیار ناسالم نیز عبور کرد و به بحران رسید؛ در حال حاضر شاخص عدد کیفیت هوای منطقه ۲۱ تهران (تهرانسر) به‌روی ۲۶۱ قرار گرفته که نشان‌دهنده شرایط بسیار ناسالم است.

به گزارش تسنیم «پویا»؛ کیفیت هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۰ دی ماه با کاهش  محسوس نسبت به روزهای گذشته به‌روی شاخص ۱۵۸ قرار گرفت و به شرایط ناسالم و وضعیت قرمز برای همه افراد رسید.

اما در این شرایط، کیفیت هوای برخی از مناطق استان تهران وضعیتی بسیار ناسالم و بحرانی یافته است و ساکنان این بخشها در معرض خطر جدی قرار دارند.

در حال حاضر (۱۰ صبح امروز) شاخص عدد کیفیت هوای منطقه ۲۱ تهران (تهرانسر) به‌روی ۲۶۱ قرار گرفته که نشان‌دهنده شرایط بسیار ناسالم است و در دستگاههای سنجش آلودگی چنین وضعیتی را فراتر از شرایط اضطرار عنوان می‌کنند.

اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از ۱۵۰ تا ۲۰۰ قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود اما در حال حاضر، شاخص کیفیت هوای منطقه تهرانسر به ۲۶۱ رسیده است!

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو