مرکز جامع کنترل سرطان ایران کلنگ خورد 
چاپ 

مرکز جامع کنترل سرطان ایران کلنگ خورد

hyhy

کلنگ‌ بزرگترین مرکز جامع سرطان خاورمیانه روز شنبه ۱۸ دی‌ماه با حضور وزیر بهداشت در تهران به زمین زده شد.

به گزارش یمین نیوز،در مجاورت این مرکز، بیمارستان تخصصی سرطان با نام «مرکز جامع کنترل سرطان ایران» نیز در دست ساخت است که کلنگ احداث آن در زمینی به مساحت ۴۵ هزار مترمربع مشتمل بر ۲۰ طبقه، با ظرفیت ۵۰۰ تخت بیمارستانی در اوایل سال ۱۳۹۴ به زمین زده شد و موافقت اصولی احداث این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.

بنیاد تات به عنوان موسس این مرکز، نخستین مجموعه خیری است که با برداشتن قدم‌های موثر در کنترل جامع سرطان به یاری دولت آمده است. مرکز کنترل جامع سرطان ایران نه تنها در امر تشخیص و درمان، بلکه در امور آموزشی و پژوهشی، پیشگیری و توانبخشی نیز برنامه‌های مفصل و امکانات جامعی را فراهم کرده است.

ایجاد مجتمع های آموزشی- پژوهشی شامل: بخش های آموزشی و تحقیقاتی، ایجاد پژوهشکده سرطان و احداث مهمانسرا برای اسکان همراهان بیماران در فاز ۲ از جمله اقدامات جانبی این مجموعه بهداشتی- درمانی- پژوهشی محسوب می‌شود.

این بیمارستان همچنین دارای بخش‌های عمومی و تخصصی متداول است که در طراحی آن از خدمات مهندسین مشاور منظومه سلامتی ایرانیان دارای رتبه ۱ مشاوره در حوزه بیمارستان‌سازی و راهنمایی مشاوران خارجی استفاده شده است.

از دیگر ویژگیهای ای مرکز ارتباط با بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی مشابه در کشورهای اروپایی و توسعه یافته برای همکاری‌های آتی است و پیش‌بینی می‌شود این بیمارستان پایلوت ارجاع فوق تخصصی سرطان در منطقه خاورمیانه باشد.

حاج علی اکبر انصاری به عنوان بانی این خدمت اجتماعی، برای رفع یک دغدغه عمومی که نشأت گرفته از شیوع انواع سرطان طی دهه اخیر در ایران اسلامی است، احداث این مرکز پزشکی مجهز را در دستور کار بنیاد خیریه تات قرار داده است و پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از این بیمارستان فوق تخصصی و به کارگیری نخبگان داخلی، خارجی و بین‌المللی مربوطه در سال ۱۳۹۷، برگ زرین دیگری بر کتاب توانمندی فرزندان متعهد و متخصص این مرز و بوم در حوزۀ با اهمیت و استراتژیک سلامت افزوده شود.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو