تقوي نژاد /مبارزه جدي، قاطع و بي رحمانه با فساد از اولويت هاي سازمان است 
چاپ 

تقوي نژاد /مبارزه جدي، قاطع و بي رحمانه با فساد از اولويت هاي سازمان است

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در ديدار با همکاران اداره کل امور مالياتي استان کرمان، گفت: مبارزه جدي، قاطع و بي رحمانه با فساد جزو اولويت هاي سازمان است.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، سيد کامل تقوي نژاد امروز شنبه ۱۸ دي ماه ۹۵ ، ضمن بازديد از اداره کل امور مالياتي استان کرمان، با همکاران اين اداره کل ديدار و گفتگو کرد. وي در جمع کارکنان اين اداره کل اظهار داشت: در سالي که با عنوان« اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» نامگذاري شده، اهميت درآمدهاي مالياتي در نظام اقتصادي کشور به وضوح آشکار بوده و مي بايد به سمتي حرکت کنيم که اداره کشور از طريق درآمدهاي مالياتي صورت گيرد.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با بيان اينکه، ماليات نه تنها يک مقوله اقتصادي، بلکه يک مقوله اجتماعي نيز هست، تصريح کرد: ماليات با زندگي و معاش مردم در ارتباط است و هنر ما اين است که بتوانيم اعتماد مردم را به نظام مالياتي جلب کنيم و در قبال مالياتي که اخذ مي کنيم، همه مسئولان به مردم بايد پاسخگو باشند.

وي اضافه کرد: ماليات جزو حقوق عمومي و بيت المال است و نبايد در وصول ماليات، غفلت کرد و از طرفي هم ماليات حق الناس است و بايد حقوق موديان را نيز محترم بشماريم.

تقوي نژاد، اعتماد به مردم را جزو اولويت هاي کليدي نظام مالياتي بر شمرد و گفت: تعامل با مردم و مودي مداري بايد سرلوحه اقدامات کارکنان نظام مالياتي قرار بگيرد.

وي با ذکر اين مطلب که ماليات يک فريضه است، عنوان کرد: نوع نگاه مردم به ماليات بايد تغيير کند و وقتي مردم نسبت به مزايا و اثرات پرداخت ماليات در جامعه آگاه شوند، قطعا با رغبت و طيب خاطر ماليات پرداخت خواهند کرد.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با تاکيد بر اهميت فرهنگ سازي و تغيير نگاه مردم به مقوله ماليات گفت: امروزه مشارکت مردم در امر پرداخت ماليات از شاخصه ها و معيارهاي مهم سنجش جوامع به شمار مي رود.

وي با بيان اينکه قاطبه مردم به درستي به تکاليف مالياتي خود عمل مي کنند و بايد با مردم صادقانه و محترمانه برخورد کنيم، گفت: در کنار رعايت احترام به موديان و برخورد مناسب با آنها، بايد با کساني که کتمان درآمد مي کنند و يا مرتکب فرار مالياتي مي شوند، مطابق قانون برخوردي قاطعانه داشته باشيم.

تقوي نژاد در ادامه با تاکيد بر اينکه تحقق درآمدهاي مالياتي بايد در کنار سلامت نظام مالياتي مورد توجه قرار گيرد، گفت: قاطبه کارکنان نظام مالياتي افرادي شرافتمند و پاکدست هستند و اين عده کثير نبايد بگذارند افرادي معدود، حيثيت سازمان را خدشه دار سازند و بايد با آنها برخورد جدي داشته باشند و آنها را طرد کنند.

وي با بيان اينکه عدالت، جوهره دين اسلام است و مقوله عدالت همواره مورد تاکيد ائمه اطهار بوده، اظهار داشت: عدالت يک موضوع اجتماعي است و بايد در جهت برقراري عدالت مالياتي در جامعه حرکت کنيم.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور تصريح کرد: تمسک به قانون و اجراي قوانين و مقررات جزو اصول اساسي سازمان است و ما حق نداريم قوانين را مطابق ميل خود تفسير کنيم و بايد در جهت آگاه سازي مردم از حقوق خودشان گام برداريم.

تقوي نژاد، توجه جدي به شناسايي موديان جديد و واحديابي هاي موثر را از سياست هاي مهم سازمان برشمرد و گفت: اولويت سازمان در بخش تحقق درآمدها، مبارزه با فرار مالياتي است و نبايد افزايش ماليات ها را از طريق فشار بر موديان موجود تامين کنيم و همواره بايد شرايط اقتصادي جامعه و اوضاع مالي موديان را مدنظر قرار دهيم.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا در شرايط رکود اقتصادي بايد ماليات گرفت يا خير، عنوان داشت: ماليات براساس قانون و با توجه به اطلاعات درآمدي افراد اخذ مي شود و نه براساس اوضاع و شرايط حاکم بر کشور.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در ادامه به موضوع طرح جامع مالياتي اشاره کرد و گفت: اين طرح امسال به بهره برداري خواهد رسيد و با اجراي آن، گام مهمي به سمت عدالت مالياتي برداشته خواهد شد.

وي در خاتمه سخنان خود، خواستار توجه جدي همکاران به موضوع تسريع در رسيدگي و قطعي سازي پرونده هاي مالياتي شد و گفت: جريان رسيدگي در سازمان مي بايد دچار يک تحول و انقلاب شود؛ ضمن اينکه رسيدگي ها مي بايد با تکيه بر اطلاعات شفاف پرونده انجام گيرد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو