افخمی/هم افزایی و کار گروهی کارکنان بانک صنعت و معدن، عامل دستیابی این بانک به موفقیت های داخلی و بین المللی بوده است 
چاپ 

افخمی/هم افزایی و کار گروهی کارکنان بانک صنعت و معدن، عامل دستیابی این بانک به موفقیت های داخلی و بین المللی بوده است

هم افزايي و كار گروهي همه همكاران بانك صنعت و معدن در ستاد وشعب، عامل دستيابي اين بانك به موفقيت هاي داخلي و بين المللي بوده و همين امر موجب تداوم موفقيت ها در آينده خواهد بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن علي اشرف افخمي رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن در سومين گردهمايي كاركنان اين بانك با بيان اين مطلب افزود : ما براي اينكه به جايگاهي به مراتب بالاتر از آنچه هستيم دست يابيم بايد اهداف و برنامه هاي خود را براي سال ۱۴۰۴ شمسي (۲۰۲۵ ميلادي) تدوين كنيم.

افخمي در تشريح موفقيت هاي بانك صنعت و معدن در فاصله سال هاي ۹۳ تا ۹۵ گفت : در اين مدت دارايي بانك از ۱۹ هزار ميليارد تومان به ۳۵ هزار ميليارد تومان و سرمايه بانك از حدود ۲ هزار ميليارد تومان به ۴ هزار ميليارد تومان افزايش يافته است.

وي گفت : بانك صنعت و معدن تاكنون مبلغ ۱ هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان تسهيلات در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي به صنايع كوچك و متوسط كشورمان پرداخت كرده است.

مديرعامل بانك صنعت و معدن ضمن تاكيد بر لزوم دستيابي به استانداردهاي جهاني بيان داشت: بانك صنعت و معدن نخستين بانكي بود كه در كشورمان از سيستمI.F.R.S براي محاسبات مالي خود استفاده كرده است و امروز باني آموزش اين مهم به ساير بانك ها است.

وي با اشاره به اين كه بانك صنعت و معدن در سال هاي اخير هيچگونه اضافه برداشتي نزد بانك مركزي نداشته است تاكيد كرد: اين موفقيت حاصل تلاش شما همكاران بوده و بايد تلاش كنيد كه اين موفقيت كماكان حفظ شود.

وي عملكرد بانك صنعت و معدن در زمينه كنترل داخلي فرايندها را يكي از دستاوردهاي مهم بانك توصيف كرد كه مي تواند تعامل اين بانك را با بانك ها و موسسات بين المللي تسهيل كند.

افخمي گفت : بانك ما در سال گذشته در زمينه اعتبار سنجي به رتبه-BBدست يافته است و بي شك با توجه به فعاليت همكاران نتايج بهتري نيز در انتظار مان خواهد بود.

وي در زمينه بهبود شرايط ظاهري و محيطي شعب و ستاد بانك صنعت و معدن گفت: اين كار همگام با ارتقاء سطح فعاليت ها، متناسب با جايگاه بانك در فضاي داخلي و بين المللي و شان همكاران و مشتريان ما صورت گرفته است.

مديرعامل بانك صنعت و معدن گشايش اعتبارات اسنادي در نخستين روز برجام ، انعقاد اولين قرارداد تامين مالي با اگزيم بانك هند و برقراري روابط كارگزاري با ۷۰ بانك خارجي از ۲۶ كشورجهان را از موفقيت هاي بانك صنعت و معدن در دوران پسا برجام ذكر كرد.

افخمي گفت: شبكه فعاليت هاي ما در فضاي بين المللي برقرار شده و درحال حاضر ما براي ارائه خدمات مالي ، اين شبكه را در اختيار داريم.

بنا به گفته وي شركت هاي گروه بانك صنعت و معدن در مدت يادشده گام هاي بزرگي به جلو برداشته اند و سرمايه اين شركت ها افزايش مناسبي داشته و قادربوده اند خدمات متمايزي ارائه دهند.

مديرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه افزود : مابايد همواره از خود بپرسيم كه ايا تعامل سازنده اي با مشتريان داشته ايم ؟ آيا مشتريان از عملكرد ما راضي هستند؟ آيا ما براي آنها مشاور اميني بوده ايم؟ آيا محصولات جديدي طراحي و وارد بازار كرده ايم؟.

افخمي با تاكيد بر ضرورت يافتن راهكارهاي جديد براي جذب منابع و بهبود شرايط وصول مطالبات كه موجب افزايش توان بانك در تامين منابع مي شود از كاركنان شعب بانك خواست كه در امر بازاريابي و تعامل با مشتريان به منظور تمركز حساب هاي آنها در بانك صنعت و معدن و گشايش ال-سي از طريق اين بانك توجه ويژه اي داشته باشند.

وي گفت بانك صنعت و معدن با اعطاي ۱ هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان تسهيلات به ۱ هزار و ۲۰۰ واحد كوچك و متوسط صنعتي درطرح رونق توليد و تحقق اقتصاد مقاومتي رتبه سوم را در كل نظام بانكي كشور كسب كرده است حال آنكه اين بانك در شبكه بانكي از منابع و شعب كمتري برخوردار است..

افخمي در سخنان خود از گشايش ۱۰ ميليارد دلار اعتبار براي پروژه هاي زيرساختي و تامين مالي ۱ ميليارد دلاري در سال گذشته براي حمايت از پروژه هاي بالادستي نفت و گاز خبر داد.

مديرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه از تامين مالي طرح هاي ۷ گانه فولادي ، داروسازي ها، مكمل هاي غذايي و طرح هاي پتروشيمي و فولادي به عنوان نقش موثر بانك در توسعه پايدار صنعتي در كشور يادكرد و گفت : بانك ما بهترين عملكرد را در حوزه تامين مالي نيروگاه ها ، آب شيرين كن ها ، نيروگاه هاي خورشيدي و راه آهن در كشور داشته است.

وي بهره گيري از عقود و ابزارهاي مالي اسلامي را حائز اهميت توصيف كرده و خواستار توجه بيشتر به اين امر شد.

وي ضمن بيان اين نكته كه براي برقراري تعامل با بانك هاي خارجي نيازمند تطبيق فرايندها با استانداردهاي بين المللي و استقرار core banking هستيم ، زمان تعيين شده براي اجرايي شدن اين سيستم در بانك صنعت و معدن را ياد آور شده و خواستار همسويي همه همكاران در اين راستا شد.

افخمي در خصوص ضرورت استفاده از core banking گفت : استفاده از اين سيستم حساب و كتاب هاي بانك را شفاف مي كند و اين امر نيز موجب جلب اعتماد بانك هاي خارجي و ارتقاء سطح همكاري هاي بين المللي ما براي تامين مالي طرح هاي صنعتي كشور خواهد شد.

اين مدير بانكي با اشاره به اين كه سرعت اعتماد آفريني رمز موفقيت در كار ماست افزود: قانون (اول بودن ) براي حضور در بازاهاي بين المللي بسيار مهم است .

وي تصريح كرد: انسان هاي موفق دور انديش ، بزرگ انديش ، مثبت انديش، تازه انديش و نيك انديشند و براي ديگران آرزوهاي خوب در سر دارند.

افخمي تصريح كرد: طراحي ما براي طراحي محصولات بايد مشتري محور باشد، محصول ما بايد متناسب با بازار و قابل بازتكثير بوده و بايد بتوانيم آن را به موقع به بازار برسانيم.

مديرعامل بانك صنعت و معدن ادامه داد: با انديشه هاي كهنه نمي توان كار نو كرد ، ما بايد همواره انديشه هاي نو توليد كنيم، به كارگيري انديشه هاي كهنه شبيه ساختن كشتي با استفاده از چوب هاي پوسيده است.

وي گفت ماموريت ما تغيير جهان نيست بلكه تغيير خويش است ، آنچه مهم است كشف توانمنديهاي هر فرد است زيرا تغيير از درون ما آغاز ميشود.

افخمي مديريت زمان را از فاكتورهاي مهم براي براي كار و تغيير ذكر كرد و بيان داشت: موفقيت از آن كساني است كه يك ثانيه ديرتر نااميد مي شوند و يك لحظه ديرتر دست از تلاش برمي دارند.

وي تصريح كرد: موفقيت و شكست حاصل نوع نگاه ماست ، نگاه موفق ، مثبت ، خوب و سازنده است و مي تواند راهگشا باشد.

مديرعامل بانك صنعت و معدن بر اهميت سازماندهي و كارگروهي تاكيد كرده و بيان داشت : پشتوانه هر فرد توانا ، افراد تواناي ديگري در كنار او هستند كه ديده نمي شوند.

افخمي بيان داشت: جهان يك بازار بزرگ است ، اگر حركت نكنيم رقبا بازار را از ما مي گيرند ، مهم اين نيست كه بهتر شويم بلكه اين است كه بهتر بمانيم.

وي نوآوري را براي به دست آوردن تمايز از ديگران ضروري دانست و گفت: ما بايد از رقابت ديگران با خود استقبال كرده و آن را زمينه پيشرفت خود سازيم.

علي اشرف افخمي در سخنان خود بر آموزش، حفظ محيط زيست، و توجه به كيفيت محصولات تاكيد كرده و گفت: محصول باكيفيت حاصل كار انسان باكيفيت است.

در بخش ديگري از گردهمايي يادشده كه با موضوع : سياست هاي راهبردي بانك صنعت و معدن در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي برگزارشد معمار نژاد عضو هيات مديره اين بانك به تشريح مراحل تدوين برنامه راهبردي بانك صنعت و معدن از سال ۹۵ تا سال ۹۹ پرداخت.

وي ماموريت اين بانك را براي دوره ياد شده تسهيل گري حرفه اي و اثربخش در خدمات مالي ، بانكي و مشاوره اي براي تامين مالي طرح هاي بزرگ زيرساختي و بنگاه هاي كوچك ، متوسط و بزرگ صنعتي با اولويت بخش خصوصي در راستاي توسعه پايدار ذكر كرد.

معمارنژاد با تاكيد بر ارائه خدمات مشاوره اي توسط بانك صنعت و معدن تصريح كرد: هريك از شعب و يا مديريت هاي بانك بايد بتواند به صورت يك بنگاه عمل كرده و هزينه هاي خود را تامين كند.

وي چشم انداز بانك را بانكي پيشرو در ارائه چابك و اثربخش خدمات مالي و مشاوره اي به فعاليت هاي توليدي صادرات محور و زيرساختي دوستدار محيط زيست ، همراستا با اولويت هاي اقتصاد مقاومتي و توسعه پايدار ذكر كرد.

اين عضو هيات مديره بانك تصريح كرد: : لايه هاي استراتژيك بانك بايد با لايه هاي اجرايي هماهنگ شده و برنامه هاي مناسب اقدام داشته باشيم، در غير اينصورت استراتژي تنها در قالب كلمات باقي خواهد ماند.

معمار نژاد با تاكيد بر اين كه برنامه استراتژيك يك آغاز است و نه پايان و پس از آن بايد شاهد اقدام باشيم افزود: كار ما يك كار گروهي است و هر عضو اين بانك بايد كار خود را به خوبي انجام داده و آن را به نفر بعدي بسپارد.

وي دستيابي به يكپارچگي ، پوشش نيازهاي كاركردي و غيركاركردي ، نگاه واحد به مشتريان و ضرورت استفاده از فناوري روز را از ضرورت هاي اجرايي شدن core banking در بانك صنعت و معدن برشمرد.

معمار نژاد گفت : يكي از مواردي كه كار گروهي در بانك صنعت و معدن نمود خوبي پيدا كرده مراحل اجرايي core banking در اين بانك است ، در اين مسير خيلي از استعدادها شناخته و شكوفا شده است.

عسكري عضو ديگر هيات مديره اين بانك نيز در گردهمايي در خصوص شيوه هاي بهبود فعاليت هاي بانك سخن گفته و داشتن ايمان و انگيزه كاركنان در زمينه اهداف و ماموريت هاي بانك را از ضرورت هاي دستيابي به اهداف توسعه اي برشمرد.

در گردهمايي ياد شده با اجراي مراسمي با حضور اعضاي هيات مديره و هراتي نيك يكي از مديران اسبق اين بانك از تمبر شصتمين سال فعاليت بانك صنعت و معدن رونمايي شد.

گفتني است در اين مراسم از همكاران نمونه و بازنشسته بانك صنعت و معدن با اهداي لوح هاي تقديري قدر داني شد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو