قدرداني آيت الله جزايري از عملکرد نظام مالياتي کشور 
چاپ 

قدرداني آيت الله جزايري از عملکرد نظام مالياتي کشور

آيت الله جزايري، نماينده ولي فقيه در استان خوزستان و امام جمعه شهر اهواز، از عملکرد نظام مالياتي در تامين هزينه هاي جاري کشور قدرداني کرد.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور و معاونين اين سازمان با آيت الله سيد محمد علي موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در خوزستان ديدار کردند. آيت الله موسوي جزايري در اين ديدار، اصل وصول ماليات در جامعه را اصلي صحيح و منطقي عنوان کرد و گفت: در نظام اسلامي، اداره کشور هم مي تواند متکي بر انفال و هم مي تواند متکي بر ماليات باشد؛ همچنانکه در صدر اسلام نيز هم ماليات‏هايي از قبيل خمس و زکات و هم انفال وجود داشته است.

وي خاطر نشان کرد: بنابر روايات، پيامبر اسلام(ص) و بالاخص حضرت اميرالمومنين(ع) براي اداره حکومت، اکتفا به خمس و زکات اصطلاحي نکردند و ماليات هايي عندالزوم مثل همين مالياتي که اکنون اخذ مي شود، گرفته مي شده و از چيزهايي به جز مواردي که به آنها خمس و زکات تعلق مي گرفته، ماليات اخذ مي شده است.

وي با تقدير وتشکر از زحمات وتلاش مسئولان و کارکنان نظام مالياتي، خاطرنشان کرد: در طي سال هاي اخير، انقطاع بودجه کشور از نفت شتاب مناسبي پيدا کرده و به همت برنامه ريزان نظام مالياتي، نقش ماليات در بودجه از نفت پيشي گرفته است.

نماينده ولي فقيه در استان خوزستان، تاکيد کرد: اداره کشور بايستي با درآمدهاي پاک و سالم مالياتي اداره شود.

آيت الله موسوي جزايري، با بيان اينکه ماليات هم مورد تاييد مجلس و هم مورد تاييد شوراي نگهبان و هم مورد تاييد مقام معظم رهبري است، عنوان داشت: مقام معظم رهبري همواره در فرمايشات خود به دولت تاکيد داشته اند که اتکاي بودجه کشور به نفت بايد قطع شود و منبع مطمئن تر و پايدارتري همچون ماليات جايگزين آن گردد.

وي افزود: در حال حاضر روند اتکاي بودجه جاري به ماليات رو به جلو بوده و براي آباداني کشور نياز به تلاش بيشتر احساس مي شود.

امام جمعه شهر اهواز، با اشاره به وضعيت رکود اقتصادي در طي سال هاي اخير، افزود: مسئولان کشور بايد تصميمات اصولي و جدي براي برون رفت از اين وضعيت و تحرک اقتصادي در کشور اتخاذ کنند و به ويژه در استان خوزستان، شاهد مشکلات فعالان اقتصادي هستيم که رفع اين مشکلات نيازمند عزم راسخ مسئولان دستگاه‏هاي مختلف براي توسعه اين استان مي باشد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو