1 میلیون و 50 هزار تومان حداقل حقوق بازنشستگان دولت در سال 96 
چاپ 

۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان حداقل حقوق بازنشستگان دولت در سال ۹۶

مدیرعامل صندوق بازشستگی کشوری حداقل حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق را در سال ۹۶ ، یک میلیون و ۵۰ هزار تومان اعلام کرد .

محمود اسلامیان در حاشیه نخستین همایش تخصصی امنیت غذا ، سلامت و توسعه در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما اعتبار پیش بینی شده برای افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری را در سال آینده ۱۰۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: بر این اساس حداقل حقوق این گروه از جمعیت کشور از ۹۰۰ هزار تومان سال ۹۵ به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان برای سال ۹۶ افزایش می یابد .

وی با بیان اینکه تبعیض حقوقی یکی از دغدغه های بازنشستگان است ۲۵ درصد این افراد را حداقل بگیر اعلام کرد و افزود: امسال دولت ۷۰۰ میلیارد تومان اضافه بر بودجه برای بازنشستگان درنظر گرفت که توانستیم کف حقوق بازنشستگان را از ۷۵۰ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان برسانیم و حقوق بازنشستگان از ۱۲ تا ۲۰ درصد به صورت پلکانی افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: بر این اساس می‌توان گفت سال آینده دیگر حقوق زیر یک میلیون تومانی در میان بازنشستگان تحت پوشش صندوق نخواهیم داشت.

اسلامیان همچنین به واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این طرح از ابتدای دی آغاز ‌شده و تا کنون ۲۵ هزار بازنشسته در طرح ثبت نام کرده اند و استقبال تا کنون خوب بوده است.

وی ادامه داد: هدف ما مشارکت بازنشستگان در پروژه‌های اقتصادی است و در نخستین گام ۱۲ درصد سهام بیمه ملت به ۱۰۰ هزار بازنشسته واگذار می‌شود و مبلغ آن که حدود ۷۵۰ هزار تومان است از طریق وام قرض الحسنه از حقوقشان کسر خواهد شد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو