Logo of a company

افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از پایداری جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی خبر داد و گفت: با این روند آلاینده‌های جوی افزایش و شاخص کیفیت هوا در این شهرها کاهش خواهد یافت.

احد وظیفه در گفتگو با مهر، با اشاره به نقشه‌های پیش‌بینی و تصاویر ماهواه‌ای و رادار هواشناسی گفت: امروز در برخی مناطق استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه دوم و سوم دی، به سبب نفوذ جریانات گرم از عرض‌های جنوبی، دما در بیشتر مناطق کشور به خصوص برای نیمه غربی کشور روند افزایش نسبی خواهد داشت و جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم خواهد بود، بر این اساس در شهرهای صنعتی به سبب افزایش آلاینده‌های جوی، شاخص کیفیت آلودگی هوا به سطح ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد رسید.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه چهارم دی، با ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور، استان‌های واقع در غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال غرب و از اواخر وقت در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر و بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه روز شنبه شدت بارش در استان‌های کرمانشاه، جنوب کردستان و شمال ایلام است، گفت: روز یکشنبه دامنه بارش علاوه بر مناطق ذکر شده، جنوب غرب کشور را نیز در بر خواهد گرفت. در این روز شدت بارش در استان‌های کرمانشاه، کردستان، شمال ایلام، لرستان، چهارمحال بختیاری، شمال خوزستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود. همچنین روز شنبه به سبب وزش شدید باد گرم جنوبی بر روی سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما را به طور موقت در این مناطق خواهیم داشت و روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر و نفوذ آن به سواحل غربی دریا، در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز جمعه سوم دی، صاف و غبارآلود با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و ۴ درجه سانتیگراد و در روز شنبه چهارم دی، کمی ابری و غبارآلود، به‌تدریج ابری، در اواخر وقت بارش باران و برف با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.