Logo of a company

لبنیات گران شد

laaban

 

قیمت همه فرآورده‌های لبنی بالا نرفته اما علاوه بر کره، قیمت برخی از ماست‌ها و شیرها نیز بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

در حالی‌که برخی فرآورده‌های لبنی از جمله شیر و کره در بازار گران شده، مسئولان انجمن در این زمینه سکوت کرده‌اند و دامداران نیز از کاهش قیمت شیرخام خبر می‌دهند.

در حالی که بررسی های  مهر نشان می دهد قیمت برخی از انواع شیر افزایش یافته، کسی در انجمن لبنی پاسخگوی این مساله نیست و دبیر این انجمن عنوان کرد که در این زمینه  حاضر به مصاحبه نیست.

در عین حال رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با مهر با بیان اینکه قیمت برخی محصولات لبنی در بازار افزایش یافته است، اظهارداشت: مسئولان انجمن لبنی اعلام کرده‌اند مجوز این افزایش قیمت مربوط به سال گذشته است اما صنایع آن را امسال اعمال کرده‌اند.

سید احمد مقدسی با اشاره به اینکه  کارخانجات همزمان با بالابردن قیمت محصولات خود، اما قیمت خرید شیرخام را از دامداران کاهش داده‌اند، افزود: بنابراین قیمت محصولات لبنی برای مصرف کنندگان گران شده اما نرخ شیرخام دامداران کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه قبلا کارخانجات شیرخام را ۱۲۵۰ تومان می‌خریدند اما درحال حاضر نرخ این محصول را ۵۰ تومان کاهش داده‌اند، افزود: درحال حاضر هرکیلوگرم شیرخام از دامداران ۱۲۰۰ تومان خریداری می‌شود.

مقدسی تصریح کرد: متاسفانه هیچ کدام از دستگاه‌های نظارتی، بر اقدامات کارخانجات نظارت و کنترل ندارند و صنایع نیز هر طور که مایل هستند در این زمینه عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: قیمت همه فرآورده‌های لبنی بالا نرفته اما علاوه بر کره، قیمت برخی از ماست‌ها و شیرها نیز بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه درحال حاضر قیمت تمام شده تولید هرکیلوگرم شیرخام ۱۳۲۰ تومان است، گفت: با در نظر گرفتن حداقل درصد سود، باید هرکیلوگرم شیرخام از دامداران ۱۴۴۰ تومان خریداری شود که این قیمت با وجود آنکه مدت‌هاست تصویب شده اما تاکنون اجرایی نشده است.