با اهدای خون خود، زندگی بخش باشید 
چاپ 

با اهدای خون خود، زندگی بخش باشید

saaa

شهروندان محله کیانشهر، امروز با حضور در سرای محله کیانشهر شمالی با اهدای خون خود، به جمع خانواده اهداکنندگان خون پیوستند.

به گزارش  یمین نیوز از  روابط عمومی سرای محله کیانشهر شمالی، مراسم اهدای خون با حضور پزشکان و کادر مجرب از سازمان انتقال خون به همت خانه سلامت و مدیریت مجموعه سرای محله و استقبال پر شور شهروندان در سرای محله کیانشهر شمالی برگزار شد.

مرتضی خیرخواهان، مدیر محله کیانشهر شمالی، در رابطه با اهمیت اهدای خون گفت: شهروندان با انجام این کار خداپسندانه علاوه بر برخورداری از حس آرامش درونی، به اساسی ترین مراحل درمان بیماران سرطانی و تالاسمی و دیگر گروه های نیازمند خون کمک کرده و زندگی بخش این بیماران هستند که این امر موجب احساس رضایت و پرورش حس انسان دوستی می شود.

وی عنوان کرد: سرای محلات یکی از نقاط استراتژیک هر محله بوده و دارای پتانسیل بالقوه ای برای انجام بسیاری از کارهای جمعی و خیر بوده لذا از تمامی امکانات این مجموعه می توان برای خدمت رسانی و جلب اعتماد شهروندان استفاده کرده و گام های بزرگی در جهت ارتقا و پیشرفت عمومی محله برداشت.

معصومه نعیمی، مدیر خانه سلامت سرای محله کیانشهر شمالی و مسئول اجرای مراسم، اهدای خون را برابر با نجات بسیاری از هم نوعان خود دانسته و گفت: مدارس، مساجد، بسیج، مراکز فرهنگی و ورزشی از جمله اماکنی در محله کیانشهر بودند که اطلاع رسانی های کافی در رابطه با حضور افراد در این مراسم انجام شده بود.

مدیر خانه سلامت سرای محله کیانشهر شمالی افزود: در راستای خدمات رسانی بهتر و سریع تر به شهروندان، مراجعه کنندگان با تکمیل فرم های ثبت نام، پذیرش شده و پس از مشاوره پزشکی و تست کم خونی، با توجه به مراحل انجام شده با در نظر گرفتن و و جود شرایط استاندارد، موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به عدم امکان اهدای خون توسط تعدادی از مراجعان عنوان کرد: افراد دارای سن های کمتر از ۱۸ سال و بیشتر از ۶۰ سال جزو گروه هایی بودند که واجد شرایط اهدای خون شناخته نشده و نیز افرادی که در مرحله تست کم خونی توسط پزشک اهداکنندگان دارای شرایط بدنی و خونی لازم برای اهدا نبودند، در این مراسم موفق به انجام این کار خیر نشدند.

سعیده فرزانه دبیر کانون اهدای خون ضمن اشاره به هماهنگی های انجام گرفته با سازمان انتقال خون و اطلاع رسانی های محلی گفت: استقبال شهروندان نسبت به اهدای خون و تمایل آنها برای ادامه این کار، تلاش ها برای انجام هماهنگی ها در فواصل زمانی مناسب در آینده را امکان پذیر می کند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو