ولایتی در نشست خبری/هیات نظارت بر اجرای برجام درباره اقدام آمریکا تصمیم می‌گیرد 
چاپ 

ولایتی در نشست خبری/هیات نظارت بر اجرای برجام درباره اقدام آمریکا تصمیم می‌گیرد

واکنش احتمالی ایران به مصوبه اخیر مجلس سنای امریکا، موضوعی نیست که بتوان با پیش بینی بیان کرد.

به  گزارش صدا و سیما، علی اکبر ولایتی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری کنفرانس امنیتی  تهران پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، با اشاره به مواضع اخیر مسئولان عالی رتبه کشور در واکنش به عهدشکنی آمریکایی ها، افزود: باید دید کدام کار به مصلحت کشور است.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نقض صریح برجام از سوی آمریکا با تمدید تحریم های ده ساله اشاره کرد و گفت: در هیات نظارت بر اجرای برجام همگی اتفاق نظر داریم که در صورت امضای مصوبه سنا توسط رئیس جمهور امریکا، قطعا پاسخ جمهوری اسلامی ایران مقتضی، روشن و محکم خواهد بود.

* بررسی تحولات غرب آسیا در کنفرانس امنیتی تهران

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برگزاری کنفرانس امنیتی تهران در یکشنبه هفته آینده، گفت: بررسی تحولات غرب آسیا و نقش ایران در منطقه از  مهمترین محورهای این کنفرانس امنیتی است.

 

علی اکبر ولایتی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری این کنفرانس امنیتی پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، تصریح کرد: کنفرانس امنیتی تهران  یکشنبه، ۲۱ آذر ماه از  ساعت ۸ صبح  تا ۱۷ بعد از ظهر در سالن اجلاس سران  برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران افتتاحیه این کنفرانس امنیتی خواهد بود.

ولایتی با اشاره به مدیریت خود بر پنلی با عنوان ایران و نظم نوظهور منطقه ای غرب آسیا در این کنفرانس، گفت: حدود ۱۲ مرکز تحقیقاتی و بزرگ از جمله مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز پژوهشهای مجلس و دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برای برگزاری این کنفرانس امنیتی همکاری کرده اند.

وی افزود: مهمانان خارجی نیز در سطحی خوب و  از صاحبنظران و اندیشمندان حوزه غرب آسیا و بین الملل خواهند بود.

ولایتی همچنین در خصوص سایر سخنرانان این کنفرانس یک روزه تصریح کرد: بنده و چند تن از مسئولان داخلی در کنفرانس تهران سخنرانی خواهیم داشت.

ولایتی خاطر نشان کرد: شناخت منطقه و ارائه تحلیل دقیق آن، تولید و تقویت ادبیات فکر و ایده، مشارکت در تصمیم سازی، موجه سازی- اجماع سازی  و همچنین آینده پژوهی نظم امنیتی غرب آسیا  از جمله اهدف برگزاری این کنفرانس است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حتما باید اندیشمندان منطقه ای  برای تامین امنیت آینده غرب آسیا و لزوم بازسازی و شکل گیری ساختارهای همکاری ها با یکدیگر هم اندیشی داشته باشند.

ولایتی خاطر نشان کرد: بدون همکاری منطقه ای امکان تامین امنیت کشورهای منطقه و ایستادگی در مقابل تجاوزات و زیاده خواهی های آمریکا و رژیم صهیونیستی دشوار خواهد بود.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو