گسترش روابط تجاری ایران و برزیل در حوزه فنی و مهندسی 
چاپ 

گسترش روابط تجاری ایران و برزیل در حوزه فنی و مهندسی

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با وزیر انرژی و معادن برزیل بر گسترش روابط تجاری دو کشور در حوزه فنی و مهندسی تاکید کرد.

به گزارش (شادا)، علی طیب نیا صبح امروز در دیدار با “فرناندو بزها کولیو فیلیو” اظهار داشت: در حال حاضر تجارت دو کشور ایران و برزیل در حوزه محصولات کشاورزی و دامی است و می توانیم روابطمان را در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی گسترش دهیم.

وی افزود: اقتصاد ایران و برزیل مکمل هم هستند و قابلیتهایی که در دو کشور وجود دارد زمینه را برای گسترش فعالیتها فراهم می کند.

طیب نیا با بیان اینکه شرکتهای ایرانی و برزیلی می توانند در زمینه هایی که می توانند پروژه مشترک تعریف کنند گفت: در حوزه نفت و گاز زمینه فعالیت برای تجارت نفت و گاز، ساخت پالایشگاه و مجتمع های پتروشیمی بسیار بالاست.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: پروژه ساخت پالایشگاه “مارایان” می تواند نقطه شروعی برای همکاریهای بیشتر دو کشور باشد.

وی با بیان اینکه اراده جدی مسوولان ایرانی گسترش همکاریها با برزیل است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس جمهور تاکید دارند که باید روابط خودمان را با آمریکای لاتین توسعه بدهیم.

طیب نیا برزیل را یکی از مهمترین کشورهای آمریکای لاتین خواند و افزود: یک علاقه مندی جدی از سوی ایران برای توسعه روابط با برزیل وجود دارد.

در ادامه این دیدار “فرناندو بزها کولیو فیلیو”  وزیر انرژی و معادن برزیل، نیز با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: یکی از مشکلات ما در روابط دو کشور، مشکلات بانکی ایران و برزیل می باشد که باید هرچه سریعتر حل و فصل شود و من امیدوارم تا در سفر بعدی که به تهران خواهم داشت دیگر مشکلی در مبادلات بانکی نداشته باشیم.

وی گفت: در جلسه ای فنی که امروز بین دو طرف ایرانی و برزیلی برگزار می شود در خصوص ساخت پالایشگاه “مارایان” مذاکراتی صورت می گیرد تا هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن محقق شود.

وزیر انرژی و معادن برزیل همچنین تاکید کرد: مستقل از پروژه ساخت پالایشگاه در برزیل توسط ایرانی ها، باید تلاش کنیم علاقه مندی تجار برزیلی را نسبت به توسعه روابط تجاری با ایران افزایش دهیم.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو