Logo of a company

افزایش ۱۰درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده

qqqqqبا توجه به اینکه پیش‌بینی این است که نرخ تورم بین ۷ تا ۸ درصد باشد، حقوق همه شاغلان و بازنشستگان در سال آینده حدود ۱۰درصد افزایش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش پیش‌بینی می شود دولت و شرکت‌های دولتی در سال آینده ۱۰۸۵هزار میلیارد تومان درآمد کسب و هزینه کنند.

قرار است از این رقم ۷۵۷هزار میلیارد تومان را شرکت‌های دولتی دخل و خرج کنندو حدود ۳۷۱هزار میلیارد تومان برای دولت باقی می‌ماند که قرار است این مقدار را تحصیل و همان میزان هزینه  شود.

امسال پیش‌بینی می شود حدود ۹۶ درصد از بودجه سال گذشته محقق  شود که از این ۳۷۱هزار میلیارد تومان ۵۱هزار میلیارد تومان درآمدهای اختصاصی است یعنی خود دستگاه‌ها درآمد، کسب و خودشان هزینه می‌کنند.

بر این اساس حدود ۳۱۹هزار میلیارد تومان هم باقی می‌ماند که قرار است از این رقم ۱۶۰هزار میلیارد تومان را از طریق درآمدهای مالیات، عوارض و حقوق گمرکی به‌دست بیاوریم و ۱۱۰هزار میلیارد تومان را هم از طریق فروش نفت و بقیه را از واگذاری اوراق مالی و دارایی‌های سرمایه‌ای کسب و هزینه کنیم.

این گزارش می افزاید: با توجه به اینکه پیش‌بینی این است که نرخ تورم بین ۷ تا ۸ درصد باشد، حقوق همه شاغلان و بازنشستگان در سال آینده حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

بسیاری از مسولا ن معتقدند: با توجه  به اینکه دریافتی‌های شاغلان و بازنشستگان عادلانه نیست و نامتوازن است،  لذا  باید همت کنیم این موضوع برطرف شود به همین علت در صفحه ۱۶۵ برنامه ششم توسعه توضیح داده شده که در تلاشیم این نابرابری میان بازنشستگان را یکسان کنیم.

در بودجه سال آینده هم ردیف ویژه‌ای به‌مبلغ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده  تا بتوان نسبت به برابری حقوق بازنشستگان و شاغلان و ایجاد عدالت اقدام کرد.

امسال حدود ۱۴۰هزار میلیارد تومان به کارکنان دولت حقوق پرداخت  می شود. که این رقم در سال بعد ۱۰ درصد یعنی حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.