لایحه معافیت صنعت بیمه از مالیات بر ارزش افزوده ظرف یک ماه آینده به مجلس ارائه می شود 
چاپ 

لایحه معافیت صنعت بیمه از مالیات بر ارزش افزوده ظرف یک ماه آینده به مجلس ارائه می شود

وزیر اقتصاد از معافیت صنعت بیمه کشور از مالیات بر ارزش افزوده بر اساس لایحه اصلاحیه قانون مالیاتهای بر ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش (شادا)، علی طیب نیا طی سخنانی در بیست و دومین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی بیمه و توسعه با رویکرد “کارکرد و ساز وکار بازار در صنعت بیمه” وزیر اقتصاد با اشاره به گلایه های فعالان صنعت بیمه در خصوص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با توجه به پایین بودن نرخ سود بیمه نامه ها، ابراز امیدواری کرد، با تقدیم لایحه دولت به مجلس ظرف یک ماه آینده به مجلس شورای اسلامی، صنعت بیمه نیز از پرداخت مالیات مذکور معاف شود.

 

وی همچنین با اشاره به وضع عوارض بر بیمه های شخص ثالث که در اختیار برخی از دستگاهها قرار می گیرد  اظهار داشت: وضع این عوارض با این هدف بود که از طریق افزایش نظارت پلیس در مناطق حادثه خیز و سایر شیوه های فرهنگی، در درجه اول به کاهش تلفات جاده ای و سپس به کاهش پرداخت خسارت در صنعت بیمه  کمک کند.

 

وی افزود: با این وجود، اگر گزارش هزینه کرد این وجوه، به وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی، قانع کننده نباشد، دولت تصمصم جدی در خصوص لغو این عوارض یا اصلاح نحوه هزینه کرد آن با نظارت بیمه مرکزی اتخاذ خواهد کرد.

 

طیب نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای مثبت به وجود آمده پس از برجام اظهار داشت: یکی از اولین نشانه های مثبت رفع تحریم ها، تلاش و توافق شرکت های بزرگ بیمه ای برای برگشت به بازار ایران است و ما باید حداکثر استفاده را از این فرصت ببریم.

 

وزیر اقتصاد گفت: هدف ما در مذاکرات جاری و آتی با شرکت های بیمه بزرگ خارجی برای برگشت به بازار ایران، نباید صرفا واگذاری ریسک های موجود در بازار سرمایه کشور به آنها باشد، بلکه باید تمرکز عمده ما بر جذب سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم شرکت های بیمه ای خارجی در صنعت بیمه کشور باشد و بیمه مرکزی نیز موظف است، برنامه ای برای جذب این سرمایه ها و نظارت موثر بر عملکرد این بیمه گران و تاسیس شعب احتمالی آنها در داخل کشور باشد.

 

طیب نیا یادآور شد: متاسفانه ما سابقه چندانی در جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت بیمه کشور نداریم و این باید آسیب شناسی شده و با همفکری سندیکای بیمه گزاران و بیمه مرکزی به عنوان نماینده دولت، این شرایط به نحوی بهبود یابد که شاهد حضور بیمه گران بزرگ در قالب تاسیس شعب و سایر روش ها در کشور باشیم.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو