پرسنل سرای محلات ناحیه 3 شهرداری منطقه 15، آتش نشان داوطلب می شوند 
چاپ 

پرسنل سرای محلات ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۵، آتش نشان داوطلب می شوند

saaaدوره آموزش مقدماتی آتش نشان داوطلب با حضور پرسنل سراهای محلات سه گانه ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۵ تهران با سخنرانی و تدریس کارشناس آتش نشانی ایستگاه ۲۱ درباره اصول مقدماتی آتش نشانی، دوره های آتش نشان داوطلب و معیارهای خرید منزل مسکونی، برگزار شد.

به گزارش یمین نیوز،سعیده فرزانه، مدیر خانه دوام و ایمنی در گفتگو با خبرنگار سرای محله کیانشهر شمالی گفت: دوره آموزشی آتش نشان داوطلب با حضور پرسنل سراهای محلات کیانشهر شمالی، جنوبی و شهید بروجردی توسط یکی از کارشناسان خبره آتش نشانی از ایستگاه ۲۱ آتش نشانی در سرای محله کیانشهر جنوبی برگزار شد.

وی دوره آموزشی ویژه پرسنل را سه روزه اعلام و تشریح کرد: آموزش تئوریک، عملیاتی و ارائه نکاتی درباره پیش گیری از حوادث، از جمله حوزه هایی است که در این دوره آموزشی مورد توجه قرار می گیرد.

فرزانه به نقل از کارشناس این دوره عنوان کرد: فعالیت های آتش نشانی در گذشته حول محور اطفا حریق و حوادث مربوط به آتش سوزی بوده اما در حال حاضر، انجام اقدامات گسترده ای در حوزه های مختلف مانند جمع آوری حیوانات مزاحم، گرفتار شدن در موقعیت های خاص هم چون آسانسورها و سایر حوزه های کمک به شهروندان را در دستور کار خود دارد.

مدیر خانه دوام و ایمنی افزود: پس از جلسات تئوریک، اقدامات عملی از جمله استفاده از انواع خاموش کننده ها، نحوه اجرای اطفا حریق و آشنایی با تجهیزات آتش نشانی، با حضور کارشناسان مربوطه در محل ایستگاه آتش نشانی انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: حضور در محل تصادفات رانندگی و نجات افراد گرفتار شده در ماشین، رسیدگی به اموری مانند نشت گاز، بنزین و آتش سوزی در محل تصادفات، مدفون شدن در زیر آوارها و ریزش ساختمان ها به علت گودبرداری های نا صحیح از جمله مواردی است که اقدامات اولیه و پیگیری آن ها از سوی آتش نشانی انجام می شود.

صفریان، کارشناس آتش نشانی درباره معیارهای صحیح در انتخاب منزل مسکونی عنوان کرد: نگاه ایمنی در انتخاب منزل و ساختمان مسکونی یکی از نکات مهم بوده که در این میان، توجه به ایمنی لوله کشی ها، برق کشی، ایمنی و راحتی درب های خروج و وجود پله های اضطراری در ساختمان، قرار نگرفتن در محل گسل های زلزله، و اطمینان از وجود بافتی ایمن در ساختمان از نکات قابل توجه است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی و اطلاع رسانی درباره آموزش های ایمنی در دوره های مربوط به آتش نشان داوطلب افزود: آتش نشانان داوطلب با فراگیری آموزش های تئوری و عملی لازم، باید بتوانند اقداماتی را در جهت پیش گیری از وقوع حادثه و کاهش تلفات ناشی از حوادث انجام داده و هر کدام نماینده ای تمام عیار از یک آتش نشان واقعی در خانواده خود و اطرافیان باشند.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو