Logo of a company

باران در راه تهران / افت محسوس دما از شنبه

barann

از بعد از ظهر روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می شود که این روند تا اواسط هفته آینده ادامه می‌یابد و تا پایان هفته هوای سرد در نیمه شمالی کشور ماندگار خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش میزان آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی از امروز خبر داد و گفت: از بعد از ظهر روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود که این روند تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از پنجشنبه ۲۷ آبان ماه به تدریج از میزان آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی کاسته می‌شود، اظهار کرد: در شمال غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده باران رخ خواهد داد. همچنین از روز جمعه ۲۸ آبان به تدریج گستره بارش‌ها ارتفاعات البرز و از بعد از ظهر مناطقی از شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بارش در روز شنبه ۲۹ آبان در استان‌های ساحلی ادامه می‌یابد، افزود: از بعد از ظهر روز شنبه بارش‌ها در مناطق ساحلی دریای خزر همراه با رعد و برق خواهد بود و در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق کشور بارش باران دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه حداکثر میزان بارش در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان‌های گیلان و مازندران خواهد بود، گفت: دریای خزر روزهای جمعه و شنبه ۲۸ و ۲۹ آبان مواج خواهد شد. همچنین امروز در مناطق مرزی غرب، شمال غرب و برخی مناطق جنوب غرب کشور احتمال وقوع گرد و غبار وجود دارد.

وظیفه افزود: از بعد از ظهر روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می شود که این روند تا اواسط هفته آینده ادامه می‌یابد و تا پایان هفته هوای سرد در نیمه شمالی کشور ماندگار خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین درباره وضعیت هوای استان تهران در دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران در روز جمعه ۲۸ آبان نیمه ابری، همراه با بارش پراکنده در اواخر وقت وزش باد شدید،‌ به تدریج کاهش دما با حداکثر و حداقل دمای ۲۱ و ۱۱ درجه سانتی گراد و در روزهای شنبه ۲۹ آبان نیمه ابری، همراه با وزش باد، در بعد از ظهر بارش پراکنده با حداکثر و حداقل دمای ۱۵ و ۹ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.