نقش سازمان امور مالیاتی در تحقق اقتصاد مقاومتی 
چاپ 

نقش سازمان امور مالیاتی در تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: سازمان امور مالیاتی کشور با اجرای دو پروژه مهم طرح جامع مالیاتی و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، حسین بنی صفار رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امید است با اجرای دقیق و صحیح سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، زمینه عینیت یافتن اقتصاد اسلامی فراهم شود تا فرصت‌های مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی محقق گردد.

عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران افزود: اجرای طرح جامع مالیاتی و نظام مالیات بر ارزش‌افزوده از اقدامات مهم سازمان امور مالیاتی هستند که توفیقات زیادی تاکنون در پیاده‌سازی آنها صورت گرفته است و در حال حاضر طرح جامع مالیاتی در بعضی از ادارات کل امور مالیاتی به‌صورت پایلوت اجرائی شده است که پس از نتیجه‌گیری کامل و رفع ایرادات احتمالی درکلیه ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور اجرا می‌شود.

بنی صفار تصریح کرد: در حال حاضر اتکا به بودجه نفتی، اقتصاد کشور را به اقتصاد دولتی تبدیل کرده است که برای رهایی از آن و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، این اتکا باید به سمت نظام مالیاتی و توسعه صادرات سوق پیدا کند.

وی یکی از سیاست‌های مالیاتی را تشویق صادرات برشمرد و نرخ صفر مالیات بر ارزش‌افزوده و استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده کالا و خدمات صادراتی را نمونه‌ای از سیاست‌های حمایتی سازمان امور مالیاتی عنوان کرد.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: یقیناً پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی در تحقق درآمدهای مالیاتی بسیار مؤثر است چراکه سطح دسترسی به اطلاعات کافی جهت تشخیص مالیات افزایش می‌یابد و درآمدهای مالیاتی را نیز افزایش می‌دهد.

وی هدف اصلی این طرح را برقراری بیش‌ازپیش عدالت مالیاتی عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح جامع مالیاتی، افراد با درآمد همسان، مالیات یکسانی را پرداخت می‌کنند و از فرار مالیاتی جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران در ادامه با بیان اینکه وصول مالیات بر اساس قانون و مبتنی بر اسناد و مدارک ارائه‌شده، زمینه برقراری عدالت مالیاتی را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، رسیدگی علی الراس منتفی می شود و سازمان امور مالیاتی صرفاً با اتکا به اسناد و مدارک ارائه‌شده می‌تواند نسبت به تشخیص مالیات اقدام نماید تا یکی از اصول مهم مالیاتی یعنی وصول درست و صحیح مالیات محقق گردد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو