نرخ سود تسهیلات حساب‌های پس انداز مسکن جوانان با کاهش دو درصدی از 11 درصد به 9 درصد کاهش یافت 
چاپ 

نرخ سود تسهیلات حساب‌های پس انداز مسکن جوانان با کاهش دو درصدی از ۱۱ درصد به ۹ درصد کاهش یافت

 

به گزارش   روابط عمومی بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل حساب‌های پس انداز مسکن جوانان از ۱۱ درصد به ۹ درصد کاهش یافت.

بر اساس این مصوبه قراردادهای تسهیلاتی موضوعه، که از تاریخ ۲۲ آبان ماه منعقد و ثبت قطعی قرارداد می‌شوند مشمول نرخ سود ۹ درصد خواهند شد.

هدف اصلی حساب پس انداز مسکن جوانان، برنامه‌ریزی بلندمدت برای خانه‌دار شدن افراد است و متقاضیان می‌توانند با واریز مبالغ به صورت ماهیانه، سالیانه یا یکجا حداقل پس از ۵ سال و حداکثر پس از ۱۵ سال نسبت به دریافت تسهیلات خرید و احداث مسکن اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه هیأت مدیره بانک مسکن، سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای حساب‌های افتتاحی سال ۹۵، در پایان سال پنجم در شهر تهران به ۶۰ میلیون تومان، شهرهای بزرگ(کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم و شیراز) به ۵۷ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۵۴ میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین سقف این تسهیلات در پایان سال دهم در شهر تهران ۸۵ میلیون تومان، شهرهای بزرگ ۷۶ میلیون تومان و در سایر شهرها ۷۰ میلیون تومان تعیین شد.

متقاضیان می‌توانند در پایان سال پانزدهم نیز، در تهران ۱۱۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۱۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۹۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

لازم به ذکر است، نرخ سود صندوق پس‌انداز مسکن یکم نیز از سیزدهم شهریور ماه تک رقمی شد و از ۱۱ درصد به ۹.۵ درصد کاهش یافت.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو