Logo of a company

حباب قیمت در بازار طلا ترکید

 

بعد از یک پایان‌هفته جنجالی و پرصعود در بازار طلا و سکه، امروز قیمت به مدار منطقی بازگشت و حباب نرخ سکه ترکید؛ بر این اساس سکه تمام بهارآزادی طرح قدیم ۲۳ هزار تومان ارزان شد.

بازار سکه و طلا در روزهای پایانی هفته گذشته، با تنش و شکل‌گیری حباب قیمتی مواجه بود که بر این اساس، سکه تمام بهار آزادی تا مرز ۳۰ هزار تومان افزایش نیز پیش رفت، اما امروز در آغازین روز معاملات هفته، حباب‌ها ترکید و به نظر می‌رسد قیمت‌ها به مدار منطقی خود بازگشته است. بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومانی، دقایقی پیش به یک میلیون و ۱۰۶ هزار تومان رسید.

بر این اساس قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم با کاهش قیمت ۲۳ هزار تومانی، به یک میلیون و ۹۵ هزار تومان رسید، همچنین نیم سکه با کاهش ۷ هزار تومانی به ۵۶۲ هزار تومان، ربع سکه با کاهش ۴ هزار تومانی ۲۹۵ هزار تومان و سکه یک گرمی با کاهش ۳ هزار تومانی به ۱۸۵ هزار تومان رسید.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش ۴ دلار و ۷۰ سنتی به ۱۲۲۸ دلار و ۸۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۶۰۶ تومانی به ۱۱۰ هزار و ۴۰۴ تومان رسید.

قیمت انواع ارز هم نسبت به اخرین معاملات روز پنج‌شنبه، هر دلار با افزایش ۴ تومانی به ۳۶۵۸ تومان، یورو با کاهش ۴۵ تومانی به ۳۹۹۸ تومان، پوند با کاهش ۵۲ تومانی به ۴۶۱۵ تومان، لیر ترکیه با کاهش ۸ تومانی به ۱۱۶۰ تومان و درهم امارات بدون تغییر به ۱۰۴۰ تومان رسید.