Logo of a company

بانوان تحصیلکرده می توانند سکاندار کارآفرینی در کشور باشند

یک استاد دانشگاه لزوم حضور بیشتر بانوان تحصیلکرده در حوزه های اجرایی و کارآفرینی را یادآور شد و گفت: بانوان تحصیل کرده و دانشگاهی با حضور بیشتر در این حوزه می توانند سکاندار کارآفرینی در کشور باشند.

دکتر صدیقه طوطیان اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: با شناخت توانمندی‌های بانوان می‌توان آن‌ها را در پست‌های مدیریتی قرار داد و مسئولیت‌های بزرگ را به آن‌ها واگذار کرد.

وی که از متخصصان و صاحبنظران حوزه مدیریت در کشور است،  یادآور شد: اگر خلاقیت در کارآفرینی صورت گیرد، جامعه ما از نظر اقتصادی بیش از پیش شکوفا می‌شود.

دکتر طوطیان اصفهانی اظهارکرد: بانوان به دلیل حس مسئولیت‌پذیری بالایی که دارند در انجام وظایف محوله موفق هستند که این مهم می‌تواند بستری برای موفقیت آنان در عرصه‌های مدیریتی باشد.

مشاور امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با اشاره به اینکه نقش بانوان نباید در جامعه کمرنگ شود، افزود: ما باید تلاش کنیم، تا بانوان در جامعه نقش‎آفرینی کنند، بنابراین این قشر از جامعه خود باید اهمیت این جایگاه والا در جامعه را بدانند و به سادگی از آن عبور نکنند، زیرا بانوان مسلمان الگو مهمی همچون حضرت زهرا(س) دارند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: اگر بتوانیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان و دختران تحصیلکرده را به سمت کارآفرینی سوق دهیم، می‌توانیم قدم های موثری برای شکوفایی اقتصادی کشور برداریم.

دکتر طوطیان اصفهانی ادامه داد: مجموعه حاکمیت نسبت به توسعه اقتصادی و شکوفایی اشتغال در میان جامعه به‌ویژه در بین جوانان توجه ویژه ای دارد و همچنین به جامعه بانوان به عنوان سرمایه اجتماعی توجه کرده است.

این کارشناس ارشد حوزه مدیریت کشور با بیان اینکه با برنامه‌ریزی دقیق و عملی باید بیشتر سعی شود تا شخصیت‌های فرهیخته بانوان را در کشور تثبیت کنیم، گفت: تبادل نظر، استفاده از فرصت‌های پیش آمده و همکاری بین دستگاه‌ها عامل اصلی موفقیت و پیشرفت بانوان خواهد بود.

مشاور امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق افزود: در حال حاضر زنان نقش‌های مهمی را در جامعه ایفا می‌کنند و در این راستا زنان ایرانی الگویی برای سایر زنان جهان می‌توانند باشند.