Logo of a company

کشف بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در تهران

kallaرئیس پلیس پایتخت از اجرای گسترده و سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دو هزار نفر از ماموران پلیس های تخصصی تهران خبرداد و گفت: در این طرح بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شد.

سردار “حسین ساجدی” در حاشیه حضور در یکی از انبارهای نگهداری کالاهای قاچاق در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، عملیات های مختلفی در ۸۰۰ نقطه از شهر تهران از صبح امروز با حضور دو هزار نفر از ماموران پلیس آگاهی، یگان امداد، پلیس امنیت عمومی و پیشگیری آغاز و طی آن صدها میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ماموران پرتلاش پلیس پایتخت با اشراف اطلاعاتی از دو ماه قبل، اقدامات مجرمانه قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان امنیت اقتصادی کشور را تحت نظر داشتند، گفت: در این طرح که در نوع خود کم نظیر و شاید هم بی نظیرترین طرح پلیس پایتخت طی چند سال اخیر است، ۱۶ بلوک به استعداد چهار هزار انبار بزرگ دپوی کالای قاچاق در مناطق جنوبی شهر تهران به ویژه کهریزک و شورآباد که در امر قاچاق فعال بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی نسبت به توقیف و پلمپ آنها اقدام شد.

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد: در این عملیات، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق از قبیل پوشاک، لوازم برقی، انواع داروهای خارجی تاریخ گذشته، پارچه، سیگار، اسباب بازی کودکان، لوازم ورزشی نظیر لوازم اسکی و اسکیت و بدنسازی ساخت کشور امریکا و … کشف شد، تصریح کرد: در راستای مقابله بی امان با قاچاق کالا در شهر تهران و در جهت تحقق شعار “اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل” و حمایت از تولیدات داخلی؛ این فرماندهی با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات، طرح های مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار قرار داده است.

ساجدی نیا با تاکید بر این که پلیس در زمینه برخورد با قاچاق کالا خود را مسئول می داند، اعلام کرد: تمرکز بر باندها و شبکه های بزرگ قاچاق کالا و کشف محموله های کلان در پیشگیری از ورود کالای قاچاق به پایتخت بسیار موثر است.

وی ادامه داد: در طرح صبح امروز که با همکاری و تعامل خوب سازمان هایی نظیر مجتمع قضائی شهرستان ری و کهریزک، اداره گمرک استان تهران، سازمان تعزیرات حکومتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اجرا در آمد، بیش از ۸۰ درصد از کالاهای مکشوفه به استناد کارشناسان اداره گمرک و تعزیرات حکومتی شهر تهران صددرصد قاچاق بوده و مابقی اموال نیز پس از کار کارشناسی اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه برای انتقال این حجم عظیم از کالاهای مکشوفه نیاز به تامین حدود ۴۰۰ دستگاه کامیون است، خاطر نشان کرد: بنابر هماهنگی های انجام شده با مقام قضائی، بخشی از این کالاهای قاچاق که نیاز به معدوم شدن دارد، در محل معدوم شود.

ساجدی نیا در پایان ضمن توصیه به شهروندان در خصوص دقت به هنگام خرید اجناس و کالاهای مورد نیاز خود، گفت: اجرای طرح‌های امنیت و آرامش خصوصا برخورد با قاچاقچیان کالا در دستور کار پلیس است و سودجویان بدانند که این طرح ها با جدیت تمام ادامه می یابد.تسنیم