عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران مطرح کرد: شفافیت اطلاعات مالی گام اول در جذب سرمایه گذار خارجی 
چاپ 

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران مطرح کرد: شفافیت اطلاعات مالی گام اول در جذب سرمایه گذار خارجی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: نه تنها در نظام بانکی بلکه در تمامی فعالیت های اقتصادی شفافیت اطلاعات مالی از نکات بسیار مهم در جذب سرمایه گذار خارجی به شمار می رود .

غلامرضا پناهی در پنل تامین منابع مالی، بدهی یا سرمایه همایش بین المللی سرمایه گذاری و توسعه ایران به نکاتی در باره جذب و جلب سرمایه گذار خارجی اشاره کرد و گفت:یکی از نکات مهم که در جذب و جلب سرمایه گذار خارجی باید مورد توجه قرار گیرد بحث نظام ارزی کشور است. نظام ارزی در کشور برمبنای قانون نظام شناور مدیریت شده می‌باشد، اما متاسفانه با توجه به شرایط موجود کشور اجرای آن با وقفه مواجه شده است.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت برای اینکه بتوانیم جریان و مبادلات ارزی در کشور صورت گیرد باید نرخ ارز برمبنای مکانیزم نظام شناور مدیریت شده تعیین شود، چرا که در این صورت است که فعالان اقتصادی و بانکی در کشور می توانند فعالیت ارزی انجام دهند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران افزود: به طور یقین هیچ سرمایه گذار خارجی تا زمانی که از بازگشت سود سرمایه خود در کشوری اطمینان خاطر نداشته باشد تصمیمی به سرمایه گذاری نخواهد گرفت.

وی شفافیت اطلاعات مالی را یکی دیگر از نکات مهم در جذب سرمایه گذار خارجی عنوان کرد و گفت: باید تمامی شرکت های بورسی و نظام مالی که در اقتصاد کشور فعالیت می کنند به سمت شفافیت و ارئه اطلاعات اقتصادی و مالی دقیق براساس استانداردها حرکت کنند چرا که سرمایه گذار خارجی نیازدارد با یک زبان مشترک مالی که قابل فهم باشد، صحبت کند.

گفتنی است پناهی در جریان سفر به کیش، از غرفه بانک ملی ایران در نمایشگاه اینوکس ۲۰۱۶ بازدید کرد. همچنین در حاشیه این بازدید عضو هیأت مدیره نشستی با حسن شیرزاد مدیر امور سرمایه‌گذاری منطقه آزاد در خصوص راهکارهای تأمین منابع مالی طرح‌های زیرساختی و عمرانی جزیره و همچنین سرمایه‌گذاری و توسعه بین المللی در کشور داشت.

گفتنی است سومین نمایشگاه بین‌المللی بورس ، بانک و بیمه و خصوصی سازی و همچنین هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و نیز اولین همایش بین المللی سرمایه گذاری و توسعه ایران از دهم تا ۱۳ آبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.

بانک ملی ایران نیز با برپایی غرفه ای با هدف معرفی و ارائه خدمات مختلف خود نظیر بانکداری الکترونیک، کارت اعتباری، ارزی و اعتباری در این نمایشگاه ها شرکت فعال دارد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو