Logo of a company

تقوي نژاد / سلامت اداري، اصل نخست سازمان امور مالياتي است

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در بازديد از اداره کل امور مالياتي استان قزوين تاکيد کرد: سلامت اداري اصل نخست سازمان امور مالياتي کشور و پيش شرط اعتمادآفريني در جامعه است.

به گزارش  رسانه مالياتي ايران، سيد کامل تقوي نژاد، امروز شنبه هشتم آبان ماه، پس از حضور در نشست شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان قزوين، از اداره کل امور مالياتي اين استان بازديد کرد.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، با تقدير از تلاش مديران و کارکنان اين اداره کل در اجراي طرح ها و برنامه هاي سازمان گفت: همکاران خانواده نظام مالياتي بايد به دستگاه خود افتخار کنند و تلاش نمايند تا شأن و جايگاه اين دستگاه به عنوان يک سازمان پاسخگو و سالم به مردم معرفي شود.

تقوي نژاد با بيان اينکه ما بايد به کار در اين سازمان افتخار کنيم، گفت: جايگاه نظام مالياتي در حاکميت کشور جايگاه ويژه اي است؛ به ويژه از آن جهت که نوع رفتار و عملکرد ما بر ميزان اعتماد مردم به دولت و همچنين رضايت مندي ايشان تاثيرگذار است.

وي تاکيد کرد: در سالي که به «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» نامگذاري شده، اتکا به درآمدهاي مالياتي و قطع وابستگي به نفت بايد در عمل انجام گيرد و به همت کارکنان خدوم، سالم و پاکدست نظام مالياتي، گام بزرگي در جهت شکوفايي اقتصاد کشور برداريم.

 

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور ارتقاي فرهنگ مالياتي در جامعه را نيز بسيار مهم و حياتي برشمرد و خاطرنشان کرد: ماليات هم حق الناس است و هم حق ا… و ما بايد تلاش کنيم تا به شيوه هاي کارآمد موثر، ضرورت پرداخت ماليات را براي مردم تبيين کنيم.

وي عنوان داشت: درآمدهاي مالياتي صرف هزينه هايي همچون ايجاد امنيت، بهداشت و درمان، آموزش و عمران و آباداني شهرها مي شود که البته بايد اقدامات موثري براي آگاهي مردم از موارد مصرف و هزينه کرد ماليات انجام گيرد.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور افزود: تنها در سال گذشته، رقمي معادل ۱۴ هزار ميليارد تومان به حساب شهرداري ها و دهياري ها از محل عوارض ارزش افزوده واريز شده و همچنين يک درصد از سهم ماليات بر ارزش افزوده نيز مطابق قانون به بخش سلامت اختصاص يافته است.

تقوي نژاد در ادامه خواستار تشخيص صحيح و عادلانه ماليات از سوي همکاران مالياتي شود و گفت: ما بايد در عين حالي که از فرار مالياتي جلوگيري مي کنيم، به هر قيمتي ماليات را وصول نکنيم و دغدغه هاي مردم را نيز در نظر بگيريم.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور اضافه کرد: کارکنان نظام مالياتي هم بايد در خدمت دولت و هم در خدمت مردم باشند و کار مردم را راه‏اندازي و راهگشايي نمايند و احترام به موديان را در دستور کار خود قرار دهند.

وي در ادامه، اصلاحيه جديد قانون ماليات هاي مستقيم را حاوي رويکردها و نکات مهمي دانست که از آن جمله مي توان به رويکرد اعتماد به مردم، حرکت به سمت عدالت مالياتي و شفافيت هر چه بيشتر اطلاعات اقتصادي برشمرد و گفت: ما هر جا که به مردم اعتماد کرده ايم نتيجه آن را ديده ايم و امسال هم بابت تفاهمي که با اصناف داشتيم، هم از جهت تعداد اظهارنامه و هم از جهت حجم ماليات وصولي، عملکرد خوبي داشتيم.

تقوي نژاد با اشاره به اينکه براي وصول عادلانه ماليات بايد اطلاعات دقيق و صحيحي وجود داشته باشد، گفت: اجراي طرح جامع مالياتي به ما کمک خواهد کرد تا بتوانيم به سمت تشخيص عادلانه ماليات حرکت کنيم و براساس اسناد و مدارک مودي ماليات وصول نماييم. وي با بيان اينکه مهمترين سياست دولت در مقطع فعلي، کمک به رشد و رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال در جامعه است، تصريح کرد: ما بايد از اختيارات قانوني خود براي تحقق اين سياست بهترين استفاده را بکنيم که از جمله اين اختيارات، تقسيط ماليات و بخشودگي جرايم قابل بخشش است.

رئيس کل سازمان امور مالياتي در خاتمه تامين معيشت همکاران را از اولويت هاي مهم سازمان برشمرد و گفت: در کنار توجه به معيشت و حقوق همکاران، آموزش را نيز بايد با جديت به پيش ببريم.