Logo of a company

سوال سردبیر طوفان نیوز و یمین نیوز از سخنگوی قوه قضائیه در یکصدوسومین نشست خبری

یمین نیوز-۲/۸/۹۵-حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در یکصدوسومین نشست خبری با خبرنگاران  به سوالات آنها پاسخ داد .

در ابتدا ناصر یمین مردوخی کردستانی پیشکسوت اصحاب رسانه و سردبیر شبکه های خبری طوفان نیوز و یمین نیوز وهفته نامه مردوخ سوال خود را اینگونه مطرح کرد:

تعزیرات حکومتی  تا چند روز پیش در مورد قاچاقچیانی که اجناس قاچاق وارد مملکت می کردند شدت عمل به خرج داد و عده ای را بازداشت و عده ای را هم جریمه های کلان کرد متاسفانه در این حیص و بیص دولت مصوبه ای صادر کزد که تعقیب افراد قاچاقچی در هر مورد به عهده اتاق اصناف و اتحادیه اصناف باشد .

حاج اقا آخر کجای دنیا با دست عوامل فساد با فساد مبارزه شده خود اهالی اصناف در مظان تهمت هستند و مردم نسبت به این صنف  بسیار بد بین هستند چگونه اینها که خودشان آلوده هستند می توانند با فساد قاچاق مبارزه کنند تنها را ه مبارزه با قاجاق با تعزیرات حکومتی و مقامات قضایی است نه اینکه اصنافی که خود در مظان تهمت است بخواهد دزد بگیرد.

همچنین مردوخی کردستانی گفت: دراین رابطه خبرگزاری تسنیم نیز به طور مفصل به استناد فرازی از بیاتات مقام معظم رهبری را در مورد تعقیب قاچاقجیان مکرر فرموده اند و این خبرگزاری با این مصوبه دولت شدیدا برخورد کرده و انتقاد فوق العاده ای را در خبر گزاری برای اطلاع مردم منتشر کزده است .

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این  سوال مبنی براینکه در مصوبه واگذاری تعقیب قاچاقچیان به اتاق اصناف، اتاق اصناف صلاحیت رسیدگی به این مسئله را ندارد، اظهار کرد: مسئله قاچاق در همه مواقع و در شرایط کنونی یک فساد بزرگ است؛ چرا که فعالیت سالم اقتصادیِ دیگران و تولیدات داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد. با وجود تحریم های ظالمانه دشمن و بدعهدی های آمریکا که پس از برجام هم تحریم های ظالمانه خود را به نحو دیگری دنبال می کنند، مسئله مبارزه با قاچاق اهمیت بسزایی دارد و حتما دولت نیز به دنبال مبارزه با این مسئله است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی کشور بیکاری است و برای از بین بردن آن در یک بخش باید با قاچاق مبارزه جدی  کنیم و دولت در این رابطه مصمم است و از طرفی سازمان تعزیرات، وزارت اطلاعات، بسیج، قوه قضائیه، ناجا و سایر دستگاه ها در این زمینه تلاش می کنند و در ماه های اخیر نیز نیروی انتظامی بسیار جدی وارد شده و اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق داشته است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: البته این مصوبه به دستورالعمل و آیین نامه هایی نیاز دارد که بنده نیز در این رابطه نامه هایی به گمرک و رئیس سازمان اموال تملیکی نوشتم که آنها بخشی را پاسخ داده اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای  همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طبق تأکیدات مقام معظم رهبری آبان ماه جاری قرار است گزارش مسئولان سه قوه در ارتباط با آسیب های اجتماعی ارائه شود؛ آیا قوه قضائیه این گزارش را آماده کرده است یا خیر؟ گفت: بله، بدون تردید قوه قضائیه هم در آن جلسه گزارش خود را ارائه خواهد داد و حتماَ در خصوص موارد متعددی که در آن اجلاس با حضور همه مسئولان عالی کشور و در حضور مقام معظم رهبری برگزار شد، قوه قضائیه تلاش کرده و گزارش مربوطه را تهیه کرده است و آن را ارائه خواهد داد.