75 درصد بازار مصرف خمیردندان کشور مربوط به کالاهای وارداتی است 
چاپ 

۷۵ درصد بازار مصرف خمیردندان کشور مربوط به کالاهای وارداتی است

234567890سالانه ۱.۲ میلیارد دلار ارز صرف واردات خمیردندان می شود و تولیدکنندگان داخلی تنها سهم ۲۵ درصدی از این بازار را در اختیار داشته اند.

عضو انجمن صنایع شوینده با اشاره به واردات ۱.۲ میلیارد دلاری خمیردندان به کشور گفت: با تلاش صورت گرفته و با تولید محصولی جدید ۱۰ درصد از سهم ۷۵ درصدی بازار مصرف داخلی که با برندهای خارجی تامین می شود به تولیدات داخلی اختصاص یافت.

به گزارش یمین نیوز،محمد دولابی با بیان اینکه ۷۵ درصد بازار مصرف خمیردندان کشور مربوط به کالاهای وارداتی است ، اظهار کرد: سالانه ۱.۲ میلیارد دلار ارز صرف واردات خمیردندان می شود و تولیدکنندگان داخلی تنها سهم ۲۵ درصدی از این بازار را در اختیار داشته اند.

وی افزود: با نیازسنجی بازار این نتیجه حاصل شد که با تولید نوع خاصی از خمیردندان می توان سهم واردکنندگان این محصول را در بازار کاهش داده و با تولید خمیردندان زغالی  توانستیم ۱۰ درصد از سهم واردکنندگان را به تولید این محصول اختصاص دهیم.

عضو انجمن صنایع شوینده خاطرنشان کرد: ۶۰۰ هزار عدد خمیردندان زغالی وارد بازار شده است و تا کنون حتی یک مصرف کننده ناراضی وجود نداشته است.

وی به هدفگذاری کسب سهم ۴۰ درصدی از بازار ۷۵ درصدی خمیردندان خارجی که در حال حاضر از طریق واردات تامین می شود اشاره کرد و افزود: تنها در ۶۰ روز تولید توانستیم ۱۰ درصد سهم بازار خارجی ها را به دست آوریم و درخواست هایی نیز برای ایجاد نمایندگی تولید این نوع از خمیردندان در کشورهای ترکیه، ارمنستان و عراق دریافت شده است.

وی اشتغالزایی این واحد تولیدی را ۱۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: امروزه فرهنگ استفاده از مسواک و خمیردندان از کودکی در فرزندان نهادینه شده و باید محصولی روانه بازار شود که خاص بوده و از مشابه محصولات خارجی کیفیتی به مراتب بالاتر داشته باشد و بتواند دربازار جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

دولابی تولید این کارخانه را یک هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: ظرفیت تولید این کارخانه تا ۳ هزار تن در سال قابل افزایش است .

وی میزان مصرف خمیردندان در کشور را ۳۰۰ میلیون تویوب اعلام کرد و افزود: ما تا کنون توانسته ایم ۱۰ درصد سهم بازار خارجی را کسب کرده و قیمتی یک سوم مشابه خارجی را به بازار عرضه کنیم .

در ادامه این نشست شمس دهقان مدیرتولید واحد تولیدی شرکت بهدیس گفت: در گذشته شرکتهایی تحت لیسانس برندها وارد عرصه تولید خمیردندان در کشور شدند و با توجه به برخی تحقیقات که سرطان زا بودن سدیم فلوراید را به اثبات رسانده است باید انواع بی ضرر این محصول مانند خمیردندان زغالی که در گذشته نیز سابقه ای از ترکیب نمک و زغال در نسلهای گذشته داشته است در دستور کار قرار گیرد.

عضو انجمن صنایع شوینده با بیان اینکه استاندارد ۱۵۰۰ میلی گرم فلوراید در خمیردندان مورد استفاده قرار می گیرد اظهار کرد: به دلیل لابی های بزرگی که تولیدکنندگان برندهای مطرح جهانی به دلیل استفاده از سدیم فلوراید انجام داده اند تولیدکنندگان مایل به کاهش میزان سدیم فلوراید در تولیدات خود نیستند و به طور دائم در انجمن های دندان پزشکی نتایج تحقیقات در مورد سرطان زا بودن این محصول نادیده گرفته می شود.

وی افزود: تولید کنندگان سدیم فلوراید با در اختیار قرار دادن آن با قیمت هایی بسیار پایین تر تلاش می کنند تا انواع دیگر خمیردندان که در تحقیقات جدید بی ضرر بودن آنها به اثبات رسیده است به تولید انبوه نرسد.

 

دولابی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۴ تولید خمیردندان زغالی در جهان آغاز شده است عنوان کرد: تولیدکنندگان سدیم فلوراید به دلیل زیانی که از این بحث می دیدند مقالات علمی تحقیقات این تولید را از روی سایت های علمی برداشته اند .

 

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو