تقوي نژاد / اخلاق و رفتار مناسب، حرف اول سازمان امور مالياتي است 
چاپ 

تقوي نژاد / اخلاق و رفتار مناسب، حرف اول سازمان امور مالياتي است

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در بازديد از اداره کل امور مالياتي استان کرمانشاه تاکيد کرد: اخلاق نيک و رفتار مناسب، حرف اول سازمان امور مالياتي است.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، سيد کامل تقوي نژاد، امروز شنبه اول آبان ماه، پس از گفتگو با دکتر شهاب نادري و عبدالرضا مصري، نمايندگان استان کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي و همچنين ديدار با اعضاي اتاق بازرگاني، صنايع،معادن و کشاورزي و نمايندگان اصناف کرمانشاه، از اداره کل امور مالياتي اين استان بازديد کرد.

وي با تقدير از تلاش مديران و کارکنان اين اداره کل در اجراي طرح ها و برنامه هاي سازمان گفت: همکاران خانواده نظام مالياتي بايد به دستگاه خود افتخار کنند و با آگاهي از اهداف و استراتژي هاي سازمان، گام هاي موثري در جهت پيشرفت و تعالي نظام مالياتي بردارند.

تقوي نژاد با بيان اينکه ما بايد تلاش کنيم تا جايگاه و تراز نظام مالياتي را در ذهن مردم ارتقا ببخشيم، گفت: براي تحقق اين هدف بايد سلامت نظام اداري را متحول کرده و براي مردم جا بيندازيم که سازمان امور مالياتي، يک سازمان کارآمد و بهره مند از همکاراني خدوم و پاکدست است و اخلاق نيک و رفتار مناسب، حرف اول در اين سازمان را مي زند.

وي ادامه داد: ماليات بيت المال و حق الناس است و بايد با تمام توان از آن حفاظت و حراست کنيم و با هر گونه تخلفي چه کوچک و بزرگ، برخوردي شديد و قاطع داشته باشيم.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، با بيان اينکه ما بايد هزينه معنوي تخلف در سازمان را بالا ببريم، گفت: با کسي که حيثيت و آبروي سازمان را خدشه دار مي سازد، با جديت و قاطعيت برخورد خواهيم کرد.

وي با اشاره به اينکه وضعيت معيشت همکاران مي بايد مورد توجه قرار گيرد، گفت: اين موضوع تنها خواسته من از هيات دولت بوده و به جد پيگير اجرايي کردن آن مي باشم.

تقوي نژاد، در ادامه خواستار رفتار مناسب و در شأن مردم از سوي کارکنان مالياتي شد و گفت: تنها با تعامل و اعتماد به مردم است که خواهيم توانست اعتماد مردم را جلب کنيم و متقابلا مردم نيز جواب اعتماد ما را خواهند داد و هيچ يک از همکاران ما حق برخورد دور از شأن با موديان را ندارد.

وي خطاب به همکاران خانواده نظام مالياتي گفت: شما سربازاني قابل اتکا و صاحب ابتکار هستيد و تلاش بي وقفه و صبوري و بردباري شما و خانواده هاي گرامي تان بسيار قابل تقدير است.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، با تاکيد بر اينکه جديت ما در کار بر اعتماد مردم به نظام مالياتي موثر است، عنوان داشت: ما به موديان قول داده ايم که اوراق قطعي را در موعد مقرر صادر خواهيم کرد و همه همکاران بايد اهتمام ويژه براي تحقق اين اقدام را به کار بندند و هيچ کوتاهي و قصوري در اين رابطه پذيرفتني نيست.

وي در ادامه خواستار احترام بيش از پيش به موديان شد و تصريح کرد: مودي مداري، يک اصل کليدي در نظام مالياتي است کارکنان سازمان بايد در کمال احترام و با رعايت قوانين با موديان رفتار کنند تا حقي از کسي ضايع نگردد .

تقوي نژاد افزود: اجراي عدالت مالياتي مهمترين سياست اين سازمان است و همه بايد در تمامي مراحل کار از تشخيص تا وصول ماليات، اين موضوع را سرلوحه کار قرار دهيم.

وي با بيان اينکه ماليات در کشورهاي توسعه يافته از اهميت بالايي برخوردار است، گفت: همکاران ما مي بايد با جديت با پديده فرار مالياتي برخورد کنند؛ چرا که هر گامي که در اين راستا برداشته مي شود در جهت کمک به رشد و توسعه کشور است.

 

رئيس کل سازمان موضوع آموزش را بسيار حياتي برشمرد و گفت: همکاران سازمان بايد چه در رابطه با مهارت و دانش تخصصي مرتبط با رشته شغلي و چه در رابطه با سلامت کاري، دوره هاي آموزشي را طي کنند و همچنين سازمان مي بايد براي آگاهي موديان از تکاليف و حقوق قانوني شان، برنامه هاي آموزشي را به اجرا درآورد تا دانش مالياتي مردم ارتقا يابد که اين امر باعث افزايش تمکين موديان مالياتي خواهد شد.

وي در خاتمه خواستار توجه بيش از پيش همکاران مالياتي به مفاد اصلاحيه قانون ماليات ها و اجراي دقيق و مطلوب آن به منظور بهره مندي موديان از مشوق ها و تسهيلات جديد مالياتي شد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو