ارتقای کیفیت نیروی کار موجب افزایش بهره وری می شود 
چاپ 

ارتقای کیفیت نیروی کار موجب افزایش بهره وری می شود

یک کارشناس ارشد حوزه مدیریت گفت: سرمایه گذاری در نیروی انسانی و اعتلای کیفیت نیروی کار، یکی از زمینه ها و راه های اصلی افزایش بهره وری و تسریع در رشد اقتصادی است.

مهندس مجید ملازاده در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اعتقاد داریم که سرمایه انسانی و مدیریت برتر، عامل و موجب توسعه است، افزود: آموزش نیروی انسانی دستگاه ها در قالب طرح های مختلف آموزشی موجب ارتقای توانمندی پرسنل می شود.

وی اظهارکرد: نیروی انسانی می تواند توانایی های خود را به لحاظ فیزیکی و فکری در اختیار سازمان قرار دهد، به همین دلیل است که نیروی انسانی مهمترین رکن تولید محسوب می شود.

این کارشناس ارشد حوزه مدیریت، با اشاره به اینکه منابع انسانی با ارزش ترین عوامل تولید هستند، گفت: منابع انسانی ارزشمندترین منبع سازمان های امروزی به شمار می روند که به تصمیمات سازمانی شکل داده، مسائل و مشکلات سازمان را برطرف نموده و بهره وری را عینیت می بخشند.

** نیروی انسانی پشتوانه موفقیت یک سازمان است

مهندس ملازاده بیان کرد: نیروی انسانی پشتوانه موفقیت یک سازمان محسوب می شود و از راه های دستیابی یک نهاد اجرایی به سودآوری، استفاده بهینه از نیروی انسانی اش است.

این صاحب نظر حوزه مسایل مدیریتی اظهار کرد: سرمایه گذاری در نیروی انسانی و اعتلای کیفیت نیروی کار را یکی از زمینه ها و راه های اصلی افزایش بهره وری و تسریع رشد اقتصادی دانست.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که سرمایه انسانی یک مفهوم به طور کامل اقتصادی است و در واقع ویژگی های کیفی انسان، نوعی سرمایه است، زیرا که این ویژگی ها می تواند موجب افزایش بهره وری، تولید، درآمد و رفاه شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه های آموزشی به  عنوان سرمایه گذاری درازمدت در هر سیستمی تعریف می شود، افزود : افزایش آگاهی و ارتقاء سطح آموزشی پرسنل در زمره سرمایه گذاری بلندمدت قلمداد شده واز ضرورتهای یک سیستم پویا و پرنشاط می باشد.

وی اظهار کرد: با ظهور سازمان‏های دانشی در اقتصاد دانش بنیان، سهم سرمایه انسانی در ارزش آفرینی سازمان از سرمایه های فیزیکی و ساختاری سبقت گرفته است، یادآور شد: سرمایه گذاری‏های سنگین در نیروی انسانی برای تبدیل کردن آنها به عامل اصلی، مزیت رقابتی را توجیه پذیر کرده است.

مهندس ملازاده گفت:نتايج تجربه و مطالعات كشورهاي پيشرفته حاكي از آن است كه آموزش ارتباط نزديكي با رشد اقتصادي دارد و عدم توجه به تحقيق و توسعه و ناديده گرفتن تاثير آموزش و تربيت نيروي انساني ماهر، از مهمترين عوامل پايين بودن سطح رشد اقتصادي در كشورهاي در حال توسعه است .

وی با اشاره به ضرورت انجام کارهای پژوهشی در دانشگاه ها، گفت: توسعه و پیشرفت کشور در تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی متخصص و ماهر است.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو