توزیع دستمال‌کاغذی‌های غیراستاندارد/نشان استانداردروی کالا چک شود 
چاپ 

توزیع دستمال‌کاغذی‌های غیراستاندارد/نشان استانداردروی کالا چک شود

مدیرکل استاندارد استان لرستان با بیان اینکه متاسفانه تقلب در کالاها خیلی راحت شده است گفت: دستمال کاغذی توالت غیراستاندارد امروز در سطح وسیع تولید و توزیع می شود.

مرضیه قنبریان پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به فرارسیدن هفته استاندارد اظهار داشت: ۲۳ تا ۲۹ مهرماه به عنوان هفته استاندارد نامگذاری شده و شعار این هفته «استانداردها اعتماد سازند» اعلام شده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر توزیع برخی کالاها نیازمند به تعامل سایر دستگاه ها است تصریح کرد: برای نظارت بر توزیع کالاها از جمله مواد شوینده و دستمال کاغذی ها باید در قالب گشت های مشترک دستگاه های ذی ربط اقدام شود.

مدیرکل استاندارد استان لرستان با تاکید بر اینکه متاسفانه تقلب در کالاها خیلی راحت شده است، افزود: به عنوان مثال دستمال کاغذی توالت غیراستاندارد امروز در سطح وسیع تولید و توزیع می شود و مردم نیز متاسفانه از آنها خریداری می کنند.

قنبریان با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز نتوانسته ایم محل تولید و توزیع گسترده این دستمال کاغذی ها را پیدا کنیم، گفت: به طور مداوم این دستمال ها از سطح بازار جمع آوری می شوند اما باز هم توزیع گسترده آنها از سر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه این دستمال کاغذی های غیر استاندارد تا کنون پنج نام عوض کرده اند، تصریح کرد: اداره کل استاندارد محله به محله گشت زنی کرده و این دستمال توالت های غیراستاندارد را جمع آوری می کند.

مدیرکل استاندارد استان لرستان با تاکید بر اینکه در آزمایش های صورت گرفته تست میکروبی این دستمال ها رد شده و این کالاها مشکل دارند، افزود: چند مورد از واحدهای صنفی که اقدام به توزیع این کالا کرده اند به مراجع قانونی ارجاع داده شده اند.

قنبریان با اشاره به اینکه موارد بسیاری از جعل نشان استاندارد داشته ایم، اظهار داشت: این جعل بیشتر در محصولات غذایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مردم تنها به دیدن نشان استاندارد روی کالاها اکتفا نکنند و کد استاندارد کالا را چک کنند، تصریح کرد: در زیر نشان استاندارد یک کد درج شده و افراد می توانند با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از واقعی بودن نشان استاندارد و اطلاعات مربوط به محصول آگاه شوند.

مدیرکل استاندارد استان لرستان ادامه داد: مواردی داشته ایم که وقتی کد یک نمونه کیک در بروجرد به سامانه پیامک زده می شود اطلاعاتی که سامانه می دهد مربوط به پروانه یک محصول دیگر است که در تبریز تولید شده و این امر نشان دهنده غیراستاندارد بودن محصول است.

قنبریان یادآور شد: سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ در مدت کوتاهی شماره پروانه، نام محصول، تاریخ اعتبار، واحد تولید کننده، استان محل تولید، نوع استاندارد و وضعیت پروانه محصول را در اختیار قرار می دهد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو