وزیر اقتصاد فرانسه در دیدار با طیب نیا تاکید کرد/برخی مشکلات موجود هیچ خللی در اراده ما برای انجام تعهداتمان در چهارچوب برجام ایجاد نخواهد کرد 
چاپ 

وزیر اقتصاد فرانسه در دیدار با طیب نیا تاکید کرد/برخی مشکلات موجود هیچ خللی در اراده ما برای انجام تعهداتمان در چهارچوب برجام ایجاد نخواهد کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در جریان دیدار با وزیر اقتصاد، دارایی و صنعت فرانسه در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی با اشاره به اراده جدی کشورمان برای گسترش روابط با کشورهای اروپایی تاکید کرد: طرف های اروپایی باید به تعهدات خود در چهارچوب برجام عمل نماید و روابط کارگزاری با بانک های بزرگ نیز هر چه سریعتر عملیاتی شود زیرا توسعه تجارت و همکاری های اقتصادی بدون این موضوع میسر نخواهد بود.

به گزارش (شادا)، علی طیب نیا  در این دیدار گفت: زمینه های زیادی برای همکاری های دو جانبه ایران و فرانسه وجود دارد.

وی در ادامه به دستاوردهای دولت در حوزه کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، سرمایه گذاری در حوزه های مختلف، ایجاد ثبات اقتصادی و رشد اقتصادی مثبت اشاره کرد.

وزیر اقتصاد کشورمان تصریح کرد: با توجه به محدودیت های ایجاد شده توسط آمریکا در این مسیر، کشورهای بزرگی همچون فرانسه می توانند در رفع این مشکل که منافع همه کشورها را در پی دارد موثر باشند.

طیب نیا با اشاره به اینکه ایران پیشگام در مبارزه با تروریسم در منطقه است تاکید کرد: همه اتفاق نظر دارند که یکی از راه های اصلی مقابله با خشونت و تروریسم توسعه همکاری های اقتصادی در نظام بین الملل و رفع فقر است.

در ادامه این دیدار، “میشل ساپین” وزیر اقتصاد، دارایی و صنعت فرانسه نیز اعلام کرد: همکاری های ما با ایران شامل همکاری در حوزه های خودرو، نفت و گاز و حمل و نقل هوایی است و تمایل خود را جهت گسترش بیشتر همکاری ها اعلام می کنیم.

وی تاکید کرد: جهت گسترش همکاری ها، ارتقای روابط و افزایش جریان سرمایه بین دو کشور حائز اهمیت است.

میشل ساپین خاطرنشان کرد: در حوزه بانکی نیز به منظور گسترش همکاری ها در حال رایزنی و فشار به آمریکا هستیم، ما و سایر کشورهای اروپایی برای حل این موضوع بسیار مصمم هستیم.

وزیر اقتصاد فرانسه افزود: ما امیدواریم همانگونه که در خصوص فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران از سوی آمریکا این هماهنگی صورت گرفت در موضوع همکاری بانک های بزرگ اروپایی با ایران نیز چنین شرایطی فراهم شود.

ساپین همچنین تاکید کرد: ما خود را به طور کامل به اجرای برجام متعهد میدانیم، هرچند معترف هستیم که مشکلات وجود دارد اما این مشکلات هیچ خللی در اراده ما برای انجام تعهداتمان ایجاد نخواهد کرد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو