Logo of a company

طیب نیا در دیدار با وزیر دارایی چین تاکید کرد/لزوم عملیاتی کردن سریع تر توافقات دو کشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی به واشنگتن سفر کرد در دیدار با وزیر دارایی چین بر لزوم عملیاتی کردن سریع تر توافقات دو کشور و تفاهمات اخیر در کمیسیون مشترک تاکید کردند.

به گزارش (شادا)، علی طیب نیا با اشاره به اعلام تمایل چین جهت ارتقای همکاری ها به ویژه در حوزه تجارت و سرمایه گذاری اظهار داشت: رفع تحریم ها و نتایج سازنده برگزاری کمیسیون مشترک میان دو کشور از جمله موضوعاتی است که میتواند در تسریع روند همکاری ها موثر باشد.

وی تصریح کرد: دو تفاهم نامه با اگزیم بانک و بانک توسعه چین برای تامین مالی پروژه های ایرانی در پکن امضا شد و از روابط کارگزاری بانک های ایران و چین رو به رشد است اما برای افزایش چشمگیر همکاری ها نیاز داریم که سرعت بیشتری به اجرای توافقات ببخشیم.

وزیر اقتصاد کشورمان تاکید کرد: چین به عنوان شریک راهبردی ایران، همکاری مناسبی با ایران در زمان تحریم داشته و تلاش می کنیم این روابط حفظ شود و ارتقاء یابد.

وزیر اقتصاد چین نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با وزیر اقتصاد کشورمان تاکید کرد: از نظر ما روابط اقتصادی و به ویژه بانکی دو کشور اکنون به حالت عادی برگشته و ما باید این موضوع را در همکاری هایمان مد نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به سابقه همکاری های خوب دو کشور گفت: ما برای تامین مالی پروژه های ایرانی و انتقال دانش فنی آمادگی کامل داریم و امیدواریم پس از این دیدار شاهد سرعت گرفتن همکاری ها باشیم.