Logo of a company

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور تاکيد کرد / توجه به سلامت نظام اداري در کنار ديگر ابعاد تحول نظام مالياتي

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور گفت: نظام مالياتي براي ارتقاي کارآمدي و تحقق اهداف پيش بيني شده در حوزه ماليات، علاوه بر بهره گيري از فناوري هاي اطلاعاتي و مکانيزاسيون نظام اداري، نيازمند توسعه تشکيلات، ارتقاي سلامت نظام اداري و سالم سازي محيط کاري است.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، سيد کامل تقوي نژاد، روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه، در اجلاس سراسري مديران مالياتي کشور که با حضور رئيس سازمان امور اداري و استخدامي کشور برگزار شد، ضمن ارايه گزارشي از روند اجراي طرح ها و برنامه هاي مهم سازمان از جمله طرح جامع مالياتي، نظام ماليات بر ارزش افزوده، صندوق مکانيزه فروش به ديگر ابعاد نظام مالياتي مرتبط با منابع سازماني اشاره کرد.

وي در ادامه به بررسي وضعيت نيروي انساني و تشکيلات نظام مالياتي کشور و مقايسه آن با ديگر کشورهاي جهان و منطقه پرداخت و خواستار توجه و همکاري بيشتر سازمان امور اداري و استخدامي کشور به توسعه و توانمندسازي تشکيلات سازمان مالياتي کشور شد.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، افزود: با توجه به اهميت و سختي نوع فعاليت کارکنان نظام مالياتي و به منظور جبران خدمات و همچنين افزايش انگيزش کارکنان، امکاني فراهم شود تا بتوانيم از ظرفيت هاي قانون مديريت خدمات کشوري براي بهره مندي کارکنان اين سازمان استفاده نماييم.

تقوي نژاد همچنين توجه به ساير ابعاد نظام مالياتي از جمله سلامت نظام اداري و سالم سازي محيط کاري را بسيار مهم و حياتي برشمرد و گفت: برخورداري از پرسنل سالم و پاکدست در سطوح مختلف سازمان، باعث افزايش اعتماد مردم به نظام مالياتي و رضايت مندي ايشان از خدمات نظام مالياتي مي شود.

وي همچنين بر گسترش فرهنگ مالياتي در جامعه تاکيد و خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ مالياتي و نهادينه سازي ماليات در ميان اقشار مختلف جامعه، هزينه هاي عملياتي سازمان را کاهش داده و منجر به افزايش تمکين مالياتي موديان مي شود که اين امر کارآيي سازمان را افزايش مي دهد.