Logo of a company

شرح وضعیت سلامت سالمندان محله کیانشهر از دیدگاه مدیرخانه سلامت

تغذیه مناسب و استفاده صحیح از داروها نقش مهمی در سلامت جسمی سالمندان دارد/ وجود تفریحگاه های مناسب ویژه سالمندان از افسردگی دوره سالمندی پیش گیری می کند

به گزارش  یمیننیوز از روابط عمومی سرای محله کیانشهر شمالی، به مناسبت فرارسیدن هفته تکریم منزلت سالمندان، گفتگویی در خصوص فعالیت های کانون سالمندان و برنامه های تدوین شده ویژه روز جهانی سالمند با مدیر خانه سلامت محله کیانشهر شمالی انجام پذیرفت.

براساس این گزارش، معصومه نعیمی، مسئول خانه سلامت و محیط زیست محله کیانشهر شمالی در گفتگو با خبرنگار سرای محله، ضمن تبریک فرارسیدن هفته تکریم جایگاه سالمندان عنوان کرد: کانون سالمندان محله کیانشهر شمالی متشکل از ۱۸۶ سالمند زن و مرد، فعالیت های خود را از سال ۱۳۸۷ به سرپرستی نسرین دباغیان، دبیر کانون سالمندان به طور رسمی آغاز کرده است.

وی افزود: حفظ سلامت جسمی و روحی سالمندان محله از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در همین راستا برنامه های مختلف از جمله: همایش پیاده روی، تست فشار و قندخون و کلاس های روانشناسی به صورت هفتگی ویژه کانون سالمندان محله کیانشهر در سرای محله برگزار می گردد.

نعیمی در خصوص عمده ترین مشکل رایج بین سالمندان محله کیانشهر گفت: فشارخون بالا، استفاده ناصحیح و خودسرانه از داروها، عدم آگاهی در مورد بیماری ها و علی الخصوص بیماری خاموش دیابت و همچنین کمبود رابطه صمیمی و دوستانه با اعضای خانواده منجر به بروز مشکلاتی در بهداشت جسمی و روحی سالمندان گردیده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به برنامه های خانه سلامت در هفته سالمند، تاسیس مکان های مناسب ویژه تفریح، نشست و ورزش سالمندان را عاملی مهم در پیش گیری از ابتلا به افسردگی های دوره سالمندی برشمرد.