آخرین خبرها از طرح شناسایی گوشی قاچاق در گمرک 
چاپ 

آخرین خبرها از طرح شناسایی گوشی قاچاق در گمرک

با راه اندازی سامانه شناسایی گوشی قاچاق، مردم می توانند با ارسال شماره شناسه گوشی خود از اصالت آن مطلع شوند.

 

بر اساس اطلاعیه گمرک ایران، استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه فقط از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۷ یا لینک مخصوص استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی که در سایت رسمی گمرک ایران به نشانی www.irica.ir قرار داده شده، امکان‌پذیر است.

باقری مدیر کل فناوری اطلاعات گمرک ایران در این رابطه گفته بود، گمرک ایران از پارسال مراحل مقدماتی سامانه ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های تلفن همراه (IMEI) را آماده‌سازی و واردکنندگان را ملزم کرد تا شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی را در سامانه جامع گمرکی ثبت کنند و هم‌اکنون بانک اطلاعاتی ثبت شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به مراحل نهایی  نزدیک شده است.

بر اساس اظهارات  یک مقام مطلع در گمرک ایران،  اطلاعات گوشی‌های وارداتی از یک سال پیش ثبت شده است و بر این مبنا گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد شده باشند با استعلامی که از سوی صاحب کالا به صورت پیامکی یا اینترنتی انجام می شود، قاچاق بودن آنها احراز می‌شود.

به گزارش تسنیم، نحوه استعلام بدین صورت است که می‌بایست کد شماره شناسه ۱۵رقمی گوشی تلفن همراه به شماره پیامک یا لینک مخصوص استعلام ارسال و پیامکی در رابطه با ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده از پنجره واحد تجاری گمرک ارسال می‌شود.

بر این اساس کلیه دستگا‌ه‌های موبایل دارای قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی GSM، دارای این کد ۱۵ رقمی مختص به خود می‌باشند.

در این کد اطلاعات مربوط به مدل گوشی، شرکت سازنده، کشور سازنده و… وجود داشته و گوشی‌های تلفن همراه توسط این کد در شبکه‌های مخابراتی ثبت می‌شوند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو